Volkswagen és az Opel a legnépszerűbb

 

Az autóvásárlók kevesebb, mint negyede vásárolna dízel meghajtású gépkocsit, legtöbben pedig hibrid üzemű autót vennének – derül ki az Opinio piackutató felméréséből.

A márkák népszerűségi rangsorát két német márka, a Volkswagen (28%) és az Opel (27%) vezeti, harmadik helyen egy japán cég, a Toyota fért még fel a képzeletbeli dobogóra, ismertette országosan reprezentatív kutatásának eredményeit az Opinio piackutató applikáció. E szerint az autómegosztó szolgáltatások iránt is növekszik az érdeklődés, igaz, egyelőre a társadalom kevesebb mint fele ismerkedett meg eddig ezzel a fogalommal.

Az Opinio kutatása szerint a 16-59 közötti korosztály közel fele szeretne autót vásárolni a következő három év során. A válaszadók valamivel több, mint fele használt autóban gondolkodik, igaz, az idősebb generációnál már inkább az új autó vásárlása jelenik meg igényként.

Egy hipotetikus autóvásárlás esetében a gépkocsira átlagosan 2,98 millió forintot költenének a válaszadók. A többség (28 százalék) 1-3 millió forint közötti összeget jelölt. Nagyobb összeget a férfiak, illetve a gazdaságilag erősebb demográfiai csoportok hajlandóak költeni: 50-59 évesek, a diplomások, illetve a fővárosiak. A gépkocsipiacon még mindig a készpénzes, helyben fizetés a domináns fizetési mód. Ezzel szemben a megkérdezettek közel 45 százaléka használna fel valamilyen kölcsönkonstrukciót az autósávásláshoz – ezek közül a lízing és a személyi kölcsön tűnnek a legnépszerűbb opcióknak.

A megkérdezettek mindössze 20 százaléka rendelkezik 5 évnél fiatalabb autóval. Az autók életkora és a tervek között nincs egyenes összefüggés. Az 2-5 éves autóval rendelkezők ugyanakkora arányban terveznek autóvásárlást, mint azok, akik jelentősen öregebb, akár 15 évesnél idősebb autóval rendelkeznek.

Üzemanyag meghajtás és technológia szempontjából elég bizonytalanok a megkérdezettek. Közel ugyanakkora arányban jelölték a hibrid, az elektromos, illetve a benzines autókat. Az elektromos autókkal kapcsolatban nagymértékű nyitottság tapasztalható. A megkérdezettek 3 százaléka már most is rendelkezik elektromos autóval, míg további 44 százalék nyitott lenne egy ilyen gépkocsi beszerzésére.

Az elektromos autók a fiatalok és a diplomások körében népszerűbbek az átlagosnál. A megkérdezettek 84 százaléka szerint az alacsonyabb árak segítenék a leginkább ennek a gépkocsi formának a terjedését. Fontos még a technológia fejlesztése (nagyobb hatótávolság elérése), illetve az infrastruktúra fejlesztése (több töltőállomás telepítése).

A dízel technológiát viszont mindössze 24 százalék jelölte, mint potenciális választási lehetőség autóvásárlás esetén. A válaszadók fele kimondottan az elektromos autókban látja a közlekedése jövőjét – olvasható az e-cars.hu oldalán.

Cash/fotó: Youtube