A fékrásegítő szoftverhibája az ok

 

Átok ül a Toyota Suprán: ugyanis ez a hetedik alkalom, hogy valamilyen probléma miatt visszarendelik a kétüléses autót, pedig 2019-ben debütált. Most a fékrásegítő szoftver hibája az ok, ami több, mint komoly – olvasható az indoklásban

A washingtoni székhelyű Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatósághoz (National Highway Traffic Safety Administration, röviden NHTSA) benyújtott dokumentumok szerint a BMW és a Toyota Supra egyes példányai a motorvezérlő szoftver hibája miatt hajlamosak elveszíteni a fékrásegítő funkciót, melynek következtében megnövekedhet a fékút.

Több mint 40 ezer, 2019 és 2021 között gyártott járművet érint ez a visszahívás, mégpedig a következő leosztás szerint:

 

13 014 darab Toyota Supra,

10 877 darab BMW M340i és M340i xDrive,

4 130 darab X4 M40i,

470 darab 745Le xDrive,

14 006 darab X3 M40i és

2 151 darab Z4 M40i.

 

Az NHTSA visszahívási dokumentációjából kiderül, hogy a probléma a motorvezérlő szoftverrel kapcsolatos, amely bizonyos motorindítási körülmények között a vákuumos fékrásegítő meghibásodását okozhatja. Problémát jelenthet például a motorindító/leállító gomb kétszeri gyors egymás utáni megnyomása, vagy a fékpedál nagyon rövid ideig történő lenyomása a motorindító/leállító gomb megnyomása közben. A hiba a fékrásegítő funkció megszűnését okozhatja, de ettől még a mechanikus fékezés továbbra is megmarad.

A fékút ennek ellenére természetesen megnövekedhet, ami növeli a balesetveszélyt, olvasható a visszahívási dokumentumban. A hiba kijavításához frissíteni kell a motorvezérlő szoftvert, ezt a feladatot a márkakereskedésekben ingyenes elvégzik.

Valamiféle átok sújthatja a Suprát, ugyanis ez már a hetedik visszahívás a kétüléses kupé 2019-es bevezetése óta. A korábbi problémák között a hibás üzemanyagtartály hegesztése miatti tűzveszély és a fényszórók nem rendeltetésszerű működése is szerepelt – derül ki a jelentésből.

Cash/fotó: Google