Trilliódolláros üzletág

 

Óriási üzleti lehetőséget ígér annak a fejlesztő cégnek a légi taxizás, aki legkorábban tör be a fuvarozási és szállítása piacra. Nemzetközi pénzügyi befektető cég szerint, ez csak az USA-ban 2040-re elérheti az egy trillió dollárt – olvasható a külföldi hírügynökség jelentésében.

A dél-koreai autóipari vállalatnak, a Hyundai Motorsnak az észak-amerikai régióért felelős vezérigazgatója, José Muñoz bejelentette, hogy a vállalat felgyorsítja a légitaxik fejlesztését azért, hogy azokat már akár 2025-től forgalomba állíthassák az Amerikai Egyesült Államok nagy repterein.

Az ambiciózus, rövidtávú célt a vállalatcsoport azért tűzte ki maga elé, mert az amerikai légitaxi-piac első (vagy elsők közötti) szereplőjeként a Hyundai olyan jelentős mértékű üzleti forgalomnövekedést tudna elérni, amely a hagyományos gépjárművek kategóriájában már nem lehetséges az autógyártók nagy száma miatt. Muñoz elmondta, hogy a Hyundai a légitaxijaival nem csak a személyforgalomban, hanem az áruszállítási szektorban is részt kíván venni. A Morgan Stanley, nemzetközi pénzügyi befektető cég elemzése szerint a légitaxik piacában rejlő üzleti lehetőség az USA-ban 2040-re elérheti az egytrillió dollár értéket, amely tíz év alatt akár kilenc trillió dollárig is emelkedhet.

Franciaország eközben szintén lépéseket tett a légitaxi-piac megnyitására. A francia repterek működtetéséért felelős vállalat egy francia tömegközlekedési vállalattal karöltve a német Volocopter céggel létrehozott közös vállalkozás keretében tervezi a VoloCity névre keresztelt repülő taxikat szolgálatba állítani a 2024-es párizsi olimpia nézőinek szállítására.

Óriási kihívás elé állítja nem csupán a személy- de az árufuvarozókat is a légitaxi szolgáltatás előretörése. És a jelenlegi prognózisok szerint, az árukereskedelem piacára fognak előbb betörni az innovatív eszközök. A 2024-es párizsi olimpia mindössze bemutatkozás lesz, a java csak azután következik.

Cash/fotó: volocopter.com