Tisztelt Kollégák!

 

A taxis szakma részére meghirdetett IFKA 2021 elektromos autó pályázat benyújtása kapcsán szeretnék veletek megosztani pár olyan javaslatot, melyet a tavalyi eljárás során tapasztaltak alapján gyűjtöttem össze. Kizárólag a pályázat benyújtásával kapcsolatosan szeretnék ezúton segíteni. A gépkocsi kiválasztása, finanszírozása, üzemeltetése, illetve a töltési lehetőségek, a biztosítás témakörök sokkal szerteágazóbbak, mint hogy ezen a fórumon pár mondatban összefoglalhatók legyenek.

 

A pályázat benyújtására szerintem minden olyan kollégánk képes, aki a saját ügyfélkapu-oldalát kezeli, ezen a felületen valamely szolgálatások bonyolítását időszakosan végzi, vagy végezte az utóbbi években.

Aki még sosem nyitotta meg ezen oldalt, általánosságban nem regisztrált valamely internetes felületen, az valószínűleg előzetes felkészülés nélkül nem tudja majd benyújtani a pályázatát. Ez esetben kérjétek közreműködő segítségét.

Aki felhasználói szinten jártas a számítógépes világban, és szeretne pályázatot benyújtani, annak javaslom, hogy első körben tanulmányozza az IFKA pályázati kiírását, mely az alábbi linken érhető el:

https://elektromobilitas.ifka.hu/medias/18/e_auto_2021_taxi_palyazatikiaras_elektromosgjmbeszerz.pdf

A tájékoztató 39 oldal, melyet sajnos az információk megszerzése érdekében betűről, betűre el kell olvasni annak érdekében, hogy tudatosan, az ismeretek birtokában döntsetek arról, hogy pályáztok, vagy sem. Minden helyzet más és más, minden kolléga kötelezettségvállalása különböző. Kérem, hogy csak azért ne vágjatok bele, mert „xy kolléga is indul”. A döntés hosszútávú kötelezettségvállalást igényel. Még a támogatással beszerzett elektromos gépkocsi üzemben tartása is komoly feladat éveken keresztül.

A pályázati kiírás viszont nagyon sok, mindannyiunkban felmerülő kérdést megválaszol. ( Meddig kell üzemeltetni a pályázati támogatással vásárolt járművet, milyen kötelezettségeink lesznek, a 3 éves futamidő alatt átadható-e az autó, mi lesz ha totálkárosra törik, stb?)

A pályázati kiírásban meghirdetett, benyújtandó dokumentumokat a beszerzést követően szkenneljétek be a magadott formátumban.

Érdemes arra törekedni, hogy az adott formátumon belüli mentés minél kisebb méretben történjen, mert feltételezhetően az IFKA felülete a tavalyihoz hasonlóan terhelt lesz, és a nagyobb méretű fájlok nehezebben lesznek feltölthetők.

Javaslom, mentsetek le a számítógépetekre egy üres lapot arra az esetre, amennyiben a pályázat benyújtása során észlelitek, hogy egy előzetesen kért dokumentum nem áll a rendelkezésetekre. Ezesetben az üres lapot töltsétek fel a felületre. A rendszer úgy fogja értelmezni, hogy eleget tettetek a benyújtási kötelezettségnek, és utólag fel fognak szólítani benneteket a hiánypótlásra. Viszont nem lesz érvénytelen a pályázatotok!

  • A pályázatot 2021.06.14.-én, 8:00-tól lehet benyújtani az IFKA felületén.
  • Az IFKA felületén kell kezdeményezni az eljárást.  A belépés és regisztráció kombinálva van az ügyfélkapu belépésetekkel, azaz szükségetek lesz az ügyfélkapu azonosítótokra, és jelszavatokra is.
  • Az ügyfélkapus azonosítás után automatikusan visszavisz a rendszer az IFKA menüjébe, ahol lépésről, lépésre kell elvégezni a pályázathoz szükséges adatok rögzítését, és a dokumentum-másolatok feltöltését. Az első kérdés tavaly arra vonatkozott, hogy saját nevetekben, vagy valakinek a megbízása alapján nyújtjátok be a pályázatot.
  • A rendszer a személyes azonosítás után adott egy azonosító számot, mely az egész eljárás alatt az azonosítótok marad, de ezen szám kiadásának az időpontja nem befolyásolja az elbírálás sorrendjét. Feltételezhetően a teljességgel benyújtott pályázat időpontja alapján állították fel a korlátozott keretösszeg miatt szükséges támogatási sorrendet. 2020-ban kb. 300 személyszállító kapott támogatást, de voltak köztünk olyanok is, akik 1500-as, vagy akár 2000 feletti azonosító számmal kaptak támogatást, és voltak olyanok is, akik alacsony azonosító szám mellett sem nyújtottak be – a hiánypótlási lehetőség ellenére – támogatható pályázatot. A lényeg, hogy nem kell csüggedni, ha az idei, 480 fős támogatási keret fölötti azonosító számot kaptok.
  • Az eljárás során 2020-ban együtt pályáztak a magánszemélyek, és a gazdasági társaságok. Az idei pályázati kiírás külön szól a vállalkozásoknak, és a magánszemélyeknek, de ez nem zárja ki, hogy ugyan azon a felületen kell majd az adataitokat megadni. Tavaly többen tévedtek, amikor a menürendszeren belül dönteni kellett, hogy egyéni vállalkozóként természetes személyként, vagy gazdasági társaságként nyújtanak be pályázatot. Amennyiben az idei évben is ezen két lehetőség között kell majd választanotok – mert továbbra sem lesz egyéni vállalkozói irány – , akkor egyéni vállalkozóként is a gazdasági társasági menüpontot kell választani!  Sajnos akik tavaly a természetes személy irányt választották, azok nem jutottak el a taxis pályázat benyújtáshoz, mert 2020-ban kizárólag a gazdasági társaságoknak szóló felületen lehetett taxisként támogatást igényelni.
  • Minden adat rögzítésénél frissült a felület, mely a jelentős érdeklődésen alapuló terhelés miatt nagyon hosszú időt, összességében akár órákat vett igénybe. A „minden adatnál frissítést” úgy értsétek, hogy a lakcímnél „város rögzítés” frissítés, „utca név rögzítés” frissítés, „közterület formája” frissítés, „házszám” frissítés, stb. lépésekben lehetett pontról pontra előrébb jutni.
  • Amennyiben teljes körűen kitöltöttétek a felületet, benyújtottátok az igényelt okmányokat, kaptok egy igazolást a benyújtásról.
  • Szintén a felületen kommunikált velünk pár nappal később az IFKA a hiánypótlási lehetőségéről. A hiánypótlásra – nem tudom pontosan, mert nekem nem kellett hiányt pótolnom –  emlékem szerint 4-5 napot adtak.
  • Akiknél nem állapítottak meg hiánypótlást, azok a következő kb. 1-2 hetes időtartamot izgulva, az IFKA felület sorozatos nyitogatásával töltötték, mert nem tudták, hogy hiánypótlásmentes a pályázatuk, vagy csak nem kapták meg a hiánypótlásra a felszólítást.
  • Ha jól emlékszem, akkor a következő üzenet a ” Támogatói döntésre továbbítás” volt, mely azt jelentette, hogy a pályázat megfelelő, és döntésre továbbították. Itt már csak az volt a „vízválasztó”, hogy a teljeskörű benyújtás időpontjának sorrendje alapján bejutott-e a pályázat az előzetesen meghatározott támogatotti darabszámba, vagy sem.
  • A következő értesítés a támogatás odaítéléséről szólt, vagy arról, hogy nem fért be a pályázat a támogatható mennyiségbe. Aki első körben támogatáshoz jutott, az mehetett gépkocsit rendelni, akik pedig első körben lemaradtak, azok az ősz folyamán a második körös eljárásban kapták meg a támogatást.
  • Az idei év jelentős változása, hogy már a gépkocsimegrendelés másolatát is csatolni kell az elbíráláshoz, mely a tavalyitól eltérő eljárásrendet igényel a pályázatok bírálatát követő időszakra vonatkozóan. Erre tekintettel a tavalyi eljárás második szakaszának részleteivel nem tartalak fel benneteket.

 

A támogatási iránt érdeklődő kollégáknak sikeres pályázatot, illetve mindenkinek „csilingelő tableteket, integető utasokat, és teli bukszát” kívánok!

Köszönöm a figyelmeteket!

Üdvözlettel:

                                                                                                                                 Bősz Péter