Toyota Land Cruiser a legdrágább és legértéktartóbb
Itt a jó idő, amikor mindtöbben szánják rá magukat gépkocsi vásárlásra. Számtalan szempont mellett az sem mellékes, mennyit veszít értékéből az adott jármű. Most készült egy lista azokról a kocsikról, amelyek 3 év alatt a legkevesebbet veszítettek az értékükből. Az is kiderült, hogy vannak kocsik, amelyek három év alatt az újkori értékük 70 százalékát elveszítették.
A legtöbb autós tudja, hogy amikor vadonatúj autót vásárol, és kihajt vele a kereskedésből, az értéke meredeken zuhanni kezd. Modelltől függően a kocsi értéke akár 70 százalékot is zuhanhat három éven belül. Az értékcsökkenés az autó üzemeltetési költségeinek gyakran figyelmen kívül hagyott eleme. Ha azonban a megfelelő modellt választunk, akkor ezt elkerülhetjük
A Daily Mail most értékbecslési szakértőkkel összeállította a leglassabban amortizálódó új autók listáját. Direkt olyan modelleket kerestek, amelyeket az átlagember is megvásárolhat. Az összes adat az autók értékvesztésén alapul három év és kb. 50 000 kilométeres futásteljesítmény után, a Nagy-Britanniában érvényes árak alapján.
Modell | Újkori ár (fontban) | Ár 3 év/50 ezer km után (fontban) | Értékvesztés |
Volkswagen Polo | 17 447 | 10 255 | 42% |
Mazda CX-5 | 25 335 | 14 825 | 41% |
Skoda Karoq | 23 434 | 14 232 | 41% |
Skoda Kodiaq | 32 067 | 19 588 | 39% |
Peugeot 5008 | 28 687 | 17 689 | 38% |
VW Tiguan Allspace | 33 208 | 20 542 | 38% |
Dacia Duster | 13 088 | 8 504 | 35% |
VW T-Roc | 24 655 | 16 665 | 32% |
Toyota Land Cruiser | 41 512 | 30 129 | 28% |
Az értékcsökkenés azoknak pont jól jöhet, akik ezeket az autókat a használt piacon szeretnék megvenni.
A lap készített egy listát azokról a modellekről is, amelyek roppant gyorsan veszítik el az értékük jelentős részét. A lista élén a Fiat Punto áll, amely három évvel ezelőtt 12 598 fontba került újonnan a szigetországban. Az olasz kisautó azóta 71 százalékot veszített az értékéből. A Punto 2018-ban került ki a szalonokból 13 évnyi forgalmazás után.
Az értékcsökkenéshez az is hozzájárulhatott, hogy az autó az Euro NCAP töréstesztjein a valaha volt legalacsonyabb értékelést kapta. Mutatjuk azoknak az autóknak a listáját, amelyeken rengeteget bukott az, aki újonnan hozta ki őket a szalonból.
Modell | Újkori ár (fontban) | Ár 3 év/50 ezer km után (fontban) | Értékvesztés |
Fiat Punto (2012-2018) | 12 598 | 3 669 | 71% |
DS DS3 Cabriolet (2015-2019) | 20 854 | 6 275 | 70% |
Citroen C4 (2011-2018) | 18 595 | 5 725 | 69% |
DS DS5 (2015-2018) | 31 356 | 9 668 | 69% |
Seat Toledo (2012-2019) | 18 275 | 5 663 | 69% |
DS DS4 (2015-2018) | 26 082 | 8 282 | 68% |
Peugeot 208 (2012-2020) | 18 385 | 6 090 | 67% |
Ford C-Max (2010-2019) | 25 989 | 8 725 | 66% |
Suzuki Baleno (2016-2019) | 15 142 | 5 081 | 66% |
Ugyan ezek szigetországi adatok, de a márkák és modellek a hazai piacon is a standardok közé tartoznak, így iránymutatásnak megfelelnek: egyrészt mire számítsunk, ha új autót vásárolunk. Másrészt, ha kevesebb pénzünk van abból mire futhatja, ha nem a márka és nem az értékállóság a cél.
k.z.t./fotó: Facebook