Csodálni még szabad

 

Január helyett áprilisra csúszott a világjárvány miatt a 30. Cavallino Classic, ahol rengeteg autócsodát láthatott a szerencsés közönség. Az igazi ritkaságok között volt egy balkormányos 1952-ben gyártott Ferrari, amelyből már csak ez az egy létezik a világon.

 

Egy Ferrarihoz semmi sem hasonlítható a világon és egy esemény sem hasonlítható a 30. Cavallino Classichoz, egy minden évben megrendezésre kerülő találkozóhoz, mely Floridába viszi a világ leglenyűgözőbb Ferrarijait. A járvány miatt többhónapos csúszás után múlt héten lett megrendezve Palm Beachen és két, többmilliárd forintot érő Ferrari 250 GTO-tól egy Ferrari-motoros motorcsónakig nem volt hiány egyedi járgányokból.

A Cavallino Classic a 90-es évek elején indult, a Cavallino Magazine szervezte meg először. Manapság már egy olasz cég, a Canossa Events égisze alatt tartják, mely évente 270 autós találkozót szervez világszerte. Ma már mind a Cavallino, mind a Canossa Events már a Motorsport Network, a Motor1.com anyacége alá tartozik.

Az általában januárban megrendezett Cavallino Classic idén áprilisra csúszott a járvány miatt, de ettől eltekintve zökkenőmentesen zajlott és remélhetőleg beindítja az autós találkozók visszatérését is.

A Cavallino Classic fő eseménye két területen zajlott, kicsivel több, mint száz autót felvonultatva. A legfőbb szekció kb. 20 autót tartalmazott, itt voltak a 250 GTO-k, a 250 SWB-k és az eredeti állapotban megőrzött versenyautók.

A Canossa Events szerint kb. 1-2 millió dollárba kerül ezeket az autókat kiállítható állapotba hozzák. Egy részükön azonban még az eredeti, repedezett, ütött-kopott festék maradt fenn, így olyan, mintha egy történelmi leletet néznénk.

A Cavallino Classicon egy alaposan megválogatott zsűri értékel minden autót. Hiába a hőség, minden egyes négyzetcentiméterét átnézték ezeknek a kocsiknak, és több skálán is elhelyezték őket, majd a nap végén kiosztották a legjobbaknak a trófeákat – számol be az eseményről a motor1.com.

 

1957 Ferrari 250 GT Tour de France

Az első díjat a legjobb versenyautó kapta, ez a Scuderia Ferrari Kupa, melyet a fenti 1957-es Ferrari 250 GT Tour de France nyert, melyet versenyöröksége és az, hogy csupán 36 darabot gyártottak belőle, értékét 13-17 milliárd közé repítette. Miután Európában rengeteg futamot megnyert, előbb Venezuelába, majd az Egyesült Államokba került.

1952 Ferrari 212 Inter Cabriolet Pinin Farina

A második nagyobb díjat a legjobb GT-nek adták. Itt a fenti 1952-es Ferrari 212 Inter Cabriolet Pinin Farina nyert, mely a 250 GTO-hoz hasonlóan az 50-es évek híres Ferrarija. Ez az egyetlen fennmaradt darab, mely balkormányos.

Lehet, hogy úgy tűnik, a tulajdonosok csak hencegésből mutatják meg ezeket az autókat, de van mögötte logika. Ezen autók értéke és az, hogy limitált kiadásúak, azt jelenti, hogy nem gyakran cserélnek gazdát, így a folyamatos díjak nem csak az állapotuk mellett kardoskodnak, de biztosítják, hogy befektetésként is stabilak maradjanak.

A rajongóknak pedig az a haszna az ilyen eseményeknek, hogy saját szemünkkel meggyőződhetünk a Ferrari múltjáról és jelenéről. Az is egy egyedi dolog, hogy elbeszélgethetünk egy több magánszigetet érő autó tulajdonosával – olvasható a tudósításban.

Most pedig néhány kép a Ferrari rajongóinak:

Cash/fotó: motor1.com