A gyémánt alak marad, a krómos 3D megy
Logóváltás korszakát éljük. A Peugeot, a Nissan, a Volkswagen és a Kia új logója után a Renault se akart lemaradni. Most mutatta be saját verzióját, igaz csak 2024-től lesz minden típuson fellelhető, de az egyszerű dizájn a digitális térben is jól mutat majd – vélik a franciák.
Mostanság szinte az összes nagy autómárka módosított az emblémáján (A Peugeot, a Nissan, a Volkswagen és a Kia). A lépést a legtöbben az elektromos autókhoz kapcsolódó ideológiai változásokkal magyarázzák, amit az autók legfontosabb szimbólumain is megjelenítenek.
A múlt héten a Peugeot mutatta be újraértelmezett oroszlánját, most a Renault is változtatott, igaz, ők mindezt kevésbé látványos körítés közepette tették.
A mostani jelvény egyébként egy 1972-ből származó Victor Vasarely által alkotott munka újraértelmezése. A lecserélt címert 1992 óta használták, amikor a 3D-s, krómos világ volt a divatos.
Victor Vasarely – Pécsen született magyar származású festő – számos javaslatot tett a Renault számára az 1972-ben elfogadott logóra vonatkozóan, amit sokáig használt is a francia cég. (A középső sor bal szélső grafikája volt akkor a befutó.)
Az először a Renault 5 Prototype-on látott, most az egész márkára kiterjesztett logo megtartja az eredeti gyémántalakot, de kicsit modernebbé teszi azt.
Először 2022-ben kerülhet majd rá újonnan gyártott modellekre (a Renault 5 2023-ban érkezik) 2024-re azonban már minden új autójukon ez lett. Gilles Vidal, a cég tervezői részlegének vezetője szerint a Renault 5 Prototype-ra érkező visszajelzések után döntöttek erről.
Nem mondjuk, hogy nem érett a dolog, mert az eredeti logo már 1925 óta a gyémántalakot visel, új, 3D-s formája pedig 1992 óta díszelgett a francia autó elején.
Az új jelvénnyel a cég a mozgást és a fejlődést akarja szimbolizálni, és meg kell hagyni, elég szép lett. Abban már csak reménykedhetünk, hogy a Renault 5 Prototype egyéb dizájnelemei is átkerülnek más modelljeikre.
Cash/fotó: renault.hu