A Comfort változat 6,1 millió forint
Több évtizede ismerjük a Dacia gépjárműveit és azt a fejlődést is, amit megbízhatóságban a Renault szorosabb égisze alatt elértek. Mára kiszámolták, a Spring Comfort és Comfort Plus mibe kerülhet egy közép-európai földi halandónak.
Megjelentek az elektromos Dacia Spring érvényes árai: Franciaországban 16800 eurót kell fizetni az alap Comfort felszereltségű verzióért, ami az állami támogatást levonva 12403 euró, átszámítva 4,54 millió forint.
Romániában 10 ezer eurót, de maximum az autó árának felét állja a kormány, így extrém alacsony, felszereltségtől függően 8400-9050 eurós áron adják a Springet, ez 3,0-3,3 millió forintnak felel meg.
Nálunk nem ilyen kedvező a helyzet, mivel a környezetbarát járművekre igényelhető támogatás keretösszege tavaly szinte azonnal elfogyott, így jelen állás szerint az alapárakkal kell számolni, ami a Comfort Plus esetén 18100 euró (6,6 millió forint), az alap Comfortnál pedig szintén 16800 euró (6,1 millió forint). A felár egyebek mellett 7 colos központi kijelzőt és 30 kW-os gyorstöltőt jelent.
A fenti feltételekkel a Spring lesz a legolcsóbb Európában elérhető elektromos hajtású autó, ami akár fel is forgathatja a többnyire nagyobb és drágább modellekből álló elektromos autós piacot. Cserébe számottevő kompromisszumokat kell kötni: az autót 33 kW-os (45 LE) motor hajtja, ami egy 26,8 kWh-s akkumulátorból táplálkozik. Háztartási 230 voltos hálózatból 14 óra, 3,7 kW-os otthoni töltőcsatlakozóból 8 és fél óra, 7,4 kW-os otthoni töltőből 5 óra alatt lehet majd feltölteni. Emellett lesz gyorstöltési lehetőség is CCS csatlakozóval, bár egyes források szerint ez feláras extra lesz, viszont aki megrendeli, az 30 kW-os töltési sebességgel számolhat, azaz egy órán belül töltheti 80%-ra az akkumulátort. A töltési folyamat a My Dacia applikációból is ellenőrizhető lesz.
A WLTP szerinti hatótáv így 225 km, de városi forgalomban akár 305 kilométert is képes megtenni, ami rendeltetésszerű használat mellett több mint elég. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti. 3 év vagy 100 000 kilométer általános, illetve 8 év vagy 120 000 kilométer akkumulátorra vonatkozó garanciát vállalnak az autóra.
Méretei már ismertek: a Spring 3,73 méter hosszú, 1,62 méter széles és 1,51 magas. Belül nem túl nagy: alaphelyzetben négy felnőttnek és 300 liternyi csomagnak lesz hely a belső térben, ehhez jön még 23 liternyi csomagtároló rekesz az autó orrában.
A Springből alapvetően háromféle változatot terveznek piacra dobni. Elsőként a szuperegyszerű, taxis, autómegosztó szolgáltatóknak szánt kivitel érkezik. Ez csak fehér vagy szürke színben lesz kapható, okostelefonnal nyitható zárat, és a polgári kiviteleknél strapabíróbb belső burkolatokat és kárpitozást kap. Emellett az alapfelszereltségéhez tartozik a navigáció és a parkolóradar, ami amúgy feláras lesz.
Magyarországon Európában elsőként előrendelhettük a Dacia Spring modellt 2020 októberében. A 100 példányt fél nap alatt elfogyott úgy, hogy a pontos ár és felszereltség még nem volt ismert. A sietség oka a várhatóan kedvező ár mellett az is lehetett, hogy sokan még rendelkeztek érvényes támogatói okirattal az előző évi elektromos autóvásárlást ösztönző támogatásból. Információnk szerint 2021. március 20-tól válik ismét rendelhetővé a Dacia Spring.
Cash/fotó: Dacia.hu