[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l2bibt0t’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
A szükség technológiát bont
A technológia nem ismeretlen, csak azt gondoltuk erre a szintre nem süllyedünk: butítjuk technológiát és „csereszabatossá” kvázi lophatóvá tesszük a chipeket 2022-ben.
A piaci szereplők egyre nagyobb tábora tűnik derűlátónak a 2022 első felében kezdődött félvezetőhiány kapcsán. Meglátásaik szerint folyamatosan javul a rengeteg elektronikai eszköz gyártásával kibabrált, az elkészített eszközök árait pedig felhajtott komponensek ellátása. Még nem világos, hogy mikorra áll helyre a világ rendje, de a jövő év során a remények szerint nagy vonalakban rendeződhet a helyzet.
A chipek gyártáshoz szükséges berendezéseket készítő ASML vezérigazgatója a vállalat pénzügyi eredményeinek ismertetése során meghökkentő sztorival rukkolt elő az ügy kapcsán: állítása szerint egyes cégek arra kényszerültek, hogy mások termékeiből szedjék ki a szükséges félvezetőket.
Peter Wennick a múlt héten egy ipari termékeket gyártó konglomerátum felsővezetőjével tárgyalt, aki azzal „dicsekedett”, hogy komplett mosógépeket vásárolnak az elektronikájukban lévő egyes komponensekért, amelyeket aztán a saját ipari moduljaikba építenek be.
[/av_textblock]
[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l2bidc5i’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
A Gartner piacelemző cég félvezetőkkel kapcsolatos munkáját irányító Richard Gordon kissé extrémnek találta a Wennick által megszellőztetett helyzetet, szerinte ez egyáltalán nem általános praktika. Az iparági szereplők jellemzően a termékeik butításával csökkentették a félvezetők iránti igényeiket, például az autógyártók kevésbé fontos funkciókért felelős elektronikák kiszedésével növelték a legyártható kocsik számát – olvasható az origo.hu hírei között.
Cash/fotó: Google
[/av_textblock]