Kettős tartállyal 1250 kilométerre is képes
Ráncfelvarráson és elektronikai frissítésen is átesett a négy éve bemutatott második generációs Dacia Duster. A román autóipar legkeresettebb modelljéből 2010 óta az öreg kontinensen kettőmillió darabot értékesítettek. Európában az utolsó, amelyet LPG-benzin üzemanyaghajtással lehet rendelni.
A frissített Duster 13 féle motor/sebességváltó/hajtás kombinációjában lesz elérhető és háromféle felszereltséggel rendelhető ősztől: Essential, Comfort, Prestige.
Mechanikailag a legfontosabb, hogy a TCe 150 motort a kézi, 6 sebességes váltó mellett mostantól úgynevezett EDC duplakuplungos automata váltóval is kínálják, kizárólag elsőkerék meghajtású változathoz. Ugyanez a 150 lóerős motor négykerekes változattal, hatfokozatú kézi sebességváltóval kapható.
A benzines TCe 90 és TCe 130 modellek továbbra is megmaradnak, míg gázolajos motorral is elérhető Duster a dCi 115 néven, vagyis a 115 lóerős motorral. Végül elérhető lesz az új kettős üzemű motor is, amely LPG-t – gázüzem – és benzint egyaránt használhat.
A TCe 100 ECO-G-ben, egy 1000 köbcentis háromhengeres motor van, amely 100 LE-t és 170 Nm nyomatékot produkál. Két tartállyal van felszerelve, egy benzinnel és egy LPG-vel, amelyek együttesen több mint 1250 kilométeres hatótávolságot kínálnak.
A Duster faceliftje kapcsán az enyhén átalakított lökhárítókat és új LED-es lámpákat lehet említeni leginkább a külsőségeket illetően, míg belül egy 8 colos érintőképernyő az újdonság, amely támogatja az Apple CarPlayt és az Android Auto-t. Ezenkívül újdonság egy 70 milliméteres úton csúsztatható kartámasz, kis tároló rekesszel, valamint a megújult ülések.
A modellt szeptemberben kezdik gyártani és ősztől már a kereskedésekben is feltűnhetnek az első példányok. Az árakról egyelőre nem adtak tájékoztatást.
Cash/fotó:mobzine.ro