Brutál teljesítmény egy V6-ostól
Számos technológiát, finomítást a forma1 világában kifejlesztett versenyautójából szintetizált a Ferrari. Első ránézésre egész sikeresen, a kétüléses, középmotoros plug-in hibrid konstrukció egy mindenre elszánt és felkészített méregzsák.
Ismét újított a Ferrari és nem csak a legfrissebb modelljével, hanem annak online bemutatásával is. A Ferrari 296 GTB hibrid technikát magába foglaló, 120 fokos hengerszögű, 2,9 literes V6-os alapokon nyugvó, dupla turbós, középmotoros, kétüléses kis csoda. Kilencezres fordulaton 663 lóerőre képes, ám a közvetlenül utána kapcsolt villanymotorral 830 lóerőre rúg a teljesítmény, mégsem ezért olyan fontos a hibrid rendszer. A villanymotorral ugyanis képesek azt a fordulatszám-tartományt kitartani, amíg a turbók életre kelnek, ezzel lényegében megszüntetve a turbólyukat. A villanymotort közvetlenül egy nyolcsebességes automataváltó szolgálja, onnan pedig csak a hátsókerekeket hajtják.
A vezetési élménynél a gokartos érzésre törekedtek, ehhez kitolták a kerekeket a négy sarokba és a lehető legrövidebbre húzták a tengelytávot. A motor a két első ülés mögött kapott helyet, és a hatás kedvéért üveglap fedi le. Látni lehet a szépen megmunkált szívósorokat.
Az autó alapvetően nem nagy, csupán 1470 kilogramm. Ehhez párosítva ez a teljesítmény egy félelmetesen gyors autót ad ki. Nulláról százra 2,9 másodperc alatt gyorsul, míg a 200 eléréséhez is csak 7,3 másodperc kell. A végsebessége 330+ km/h. Csak a teljesség kedvéért, az autó képes önállóan elektromos módban 25 km megtenni, emellett azért 65 literes üzemanyagtankkal is rendelkezik.
Belül minden a sofőrnek dolgozik, az összes műszert és irányító egységet közel helyezték el. A kormányon egy rakás gombbal, illetve a középkonzolon néhány csúszkával éri el a kötelező funkciókat, de itt úgysem a masszázsülés lesz az első, hanem a vezetési élmény. Ehhez pedig új, karbon-héjas sportüléseket terveztek. A beltérben minden fém, bőr vagy szénszálas.
Hátul a lámpák kétségkívül egyediek. Tempótól függően nyílik az aktív aerodinamika egyik eleme, a hátsó szárny. A spoilerek és a légterelők kialakítását mind a Forma1-es autójukból vettek át.
Akinek kevés lenne a 296 GTB alapváltozata, az arra is számíthat, hogy érkezik majd egy 296 GTB Asetto Fiorano kivitel, amelynél tovább csökkentették a súlyt, még több a szénszálas elem, sportosabbra vették a figurát. A típust elméletileg célirányosan versenypályára szabják majd, de még mindig utcai autóról van szó – értesült az alapjarat.hu.
Árról és pontos megjelenési dátumról még nem beszéltek, tippelgetni lehet csak. Bizonyos sajtóforrások alapján 2022 első felében érkezik az új típus, amivel a Ferrari új kategóriát kíván teremteni, mint hibrid élményautó. Lelkük rajta, tegyenek egy próbát, érdeklődéssel várjuk.
Cash/fotó: ferrari.com