Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell egy nemzetközi brand, de ettől függetlenül a kisebb szereplők is életképesek maradtak Budapesten, amely részben annak is tulajdonítható, hogy nincs árverseny a cégek között. Applikációja már minden fuvarszervezőnek van, a nagy kérdés, hogy a városba érkező turisták melyiket nyitják meg.

A budapesti taxis fuvarszervezői piac legnagyobb szereplői összesen közel 10 milliárd forint bevételt értek el tavaly. Összesített nyereségük ugyanakkor 791 millióra csökkent, amelyben benne van, egyes cégek veszteséggel tudtak működni 2024-ben.

Ez hét nagyobb céget,

  • a Boltot,
  • a Főtaxit,
  • a City Taxit,
  • a 6×6 Taxit,
  • a Taxi 4-et,
  • az MB Elit Taxit
  • és a Taxim vállalatot jelenti.

Ez az összeg a vállalatok bevétele, amely töredéke csupán annak, amit az emberek a fuvarokért kifizetnek. A pénz nagy része a sofőrök befizetéséből származik, amelyet a fuvarszervezésért fizetnek ki. Ez lehet fix összeg, vagy arányos “leadó” a fuvarokért kapott összeg után.

Visszatért az Uber

2024 nagy sztorija a taxis piacon az Uber visszatérése volt, de nem olyan formában, ahogy korábban Budapesten működtek. Emlékezetes, hogy az Uber 2016-ban vonult ki Magyarországról, mivel az év júniusában ment át az a törvény, a parlamenten, amely alapján a hatóságok 365 napon keresztül blokkolhatják a jogellenesen működő személyszállító cégek alkalmazását, ha nem hagynak fel a tevékenységgel.

Az azóta eltelt időszakban azonban kiderült, hogy taxizni lehetőség szerint egy olyan cég ernyője alatt érdemes, amelynek applikáció turisták millióinak telefonján rajta van. Ők amikor megérkeznek egy városba akkor automatikusan ezen keresztül hívnak autót. Ez áll a Bolt magyarországi sikere mögött is, amely pár év alatt taszította le a trónról a korábban piacvezetőt Főtaxit. Utóbbi ebből a felismerésből kezdett együttműködésbe a szintén nagyon jó ismert nemzetközi branddal az Uberrel.

Bolt

A legnagyobb szereplő továbbra is a Bolt HTX Kft., amely tavaly közel 4,8 milliárd forint bevételt ért el, amely 14,8 százalékos növekedés az előző évhez képest. A cég messze legnagyobb kiadását a reklám soron számolják el, de ide tartozik a nemzetközi Boltnak fizetett brandhasználati díj, ez önmagában 2,6 milliárd forint. A személyi ráfordítások közel 460 milliót tettek ki.

A cég adózott eredménye közel 810 millió forint, amely kevesebb az előző évi 1,23 milliárdnál, de a budapesti taxis piacon hatalmas összeg. A cég tulajdonosai úgy döntöttek, hogy az adózott eredményen túl az eredménytartalék terhére 1,3 milliárd forint osztalékot vesznek ki.

Főtaxi

A Főtaxi Zrt. – amely 2024 áprilisa óta az Uber magyarországi partnere – tavalyi, értékesítésből származó nettó árbevétele 3,5 milliárd forint volt, amely 9,6 százalékos növekedés. Az anyagjellegű ráfordítások 2,4 milliárd forintot értek el. Ebben jelentős 940 milliós tételt jelentenek a közvetített szolgáltatások, de 470 milliót fizettek ki tanácsadásért is.

Az adózott eredmény ennek megfelelően 124,7 millió forint lett, amely 139 millió forinttal csökkent az előző évhez képest. Ez az összeg az eredménytartalékba került.

Az Uber parnercége a tavaly létrehozott F Mobilitás Kft., de a kimutatásuk szerint a vállalatnak csak 15 millió forint bevétele volt tavaly.

City Taxi

A szövetkezeti formában működő City Taxinak 306 tagja volt tavaly év végén. Bevételük 523 millió forint volt, 5,6 százalékkal kevesebb, mint 2023-ban. A cég azonban 8,8 millió forint adózás után eredménnyel tudott zárni.

6×6

Jelentős szereplő még a 6×6 Taxi is, amely 540 millió forint bevétel mellett, tetemes 190 milliós veszteséget hozott össze tavaly. Ennek oka, hogy a bevételeik 21 százalékkal csökkentek, miközben ráfordításaik emelkedtek. A Zengő motorsporthoz közel álló vállalat már 2023-ban és 2022-ben is veszteséges volt.

Taxim

A Bolt és az Uber stratégiáját alkalmazza a Taxim is, amely tavaly jelentette be, hogy a Gett branddel működnek együtt. A Taxim tavalyi bevétele ugyan csökkent a 2023-ashoz képest (30 százalékkal 169 millió forintra), de nyereségük 28 milliósra emelkedett.

Az MB Elit

337 milliós bevétel mellett 9 milliós nyereséget ért el tavaly, míg a

Taxi 4

folytatta a korábbi mérséklődést, bevétele már csak 86 millió forintot tett ki, minimális 1,5 milliós profit mellett.

Forrás: portfolio.hu Kép: illusztráció