Jubileumi modellel ünnepli a Volkswagen a Golf R huszadik születésnapját

 

A világ egyik legsportosabb kompaktmodelljével jelent meg a Volkswagen 2002 nyarán a piacon: az első Golf R323 177 kW (241 LE), teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával (VR6) a legerősebb Golfként mutatkozott be, amit a Volkswagen addig valaha is készített.

 

Összkerékhajtással, magas színvonalú menetdinamikai képességekkel, exkluzív dizájnnal és felszereltséggel – kategóriája, azaz a „Golf-kategória” egyfajta „technikai világítótornyaként” érkezett. A Golf R32 egy csapásra meggyőzte a vásárlókat és a tervezettnél háromszor nagyobb darabszámban kelt el. Azóta a Volkswagen-ábécé leggyorsabb betűje immár világméretű rajongótábort örvendeztethet meg a márka legsportosabb és érzelmekben leggazdagabb modelljeivel. Eddig több mint 260 ezer R-modell talált gazdára világszerte, s a Volkswagen R most a Golf R „20 Years” jubileumi modellváltozattal ünnepli a Golf R huszadik születésnapját.

A Golf R immár hagyományosan minden idők legsikeresebb Volkswagen-sorozatának legerősebb modellje. 235 kW (320 LE) teljesítményű turbófeltöltésű motorjával (TSI) már a jelenlegi Golf R ereje is határozottan kimagaslik a „klasszikus” Golf nyolcadik generációjából, a Golf R „20 Years”1 azonban mindent felülmúl hajtástechnikájával, ami eddig Golf márkanév alatt valaha is a piacra érkezett. 245 kW (333 LE) teljesítményű, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorjával 13 lóerővel erősebb, mint a jelenlegi Golf R – s ezzel minden idők legerősebb Golfja.

A Golf R „20 Years”1 ereje már beindításkor is igencsak hatásosan nyilvánul meg. A vezető által választható Érzelemdús indítás (Emotion Start) funkciója akár 2500-as percenkénti fordulatszámig lendülő, kezdeti gázfröccsöt aktiválva gondoskodik vérpezsdítő akusztikai hatásokról, még intenzívebbé téve a jellegzetes „R vezetési élményt”. Manuálisan felkapcsolva az S és S+ menetfokozatokba, a DSG sebességváltó a jobb oldali kapcsolóbillentyű minden egyes meghúzására jól érzékelhető visszajelzéssel szolgál a váltómű és a hajtásrendszer felől. Az optimalizált motorhangolás mindemellett különösen spontán terhelésváltásokat tesz lehetővé. A turbófeltöltő a megfelelő előterhelés révén a motor részterhelési üzemállapotai során is folyamatosan kellő fordulatszámon dolgozik, így dinamikusabb vonóerő-karakterisztikát tesz lehetővé a gyorsítások alkalmával. A motorféküzemben nyitott fojtószelep szintén a dinamikusabb menetteljesítményeket szolgálja, a gázelvételt követő újbóli gyorsításkor ugyanis a motor forgatónyomatékának gyorsabb felépülésével jól érzékelhetően érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz az erőforrás számára. A Golf R „20 Years”1 ennek megfelelően még dinamikusabban és stabilabban viselkedik a sportos menethelyzetekben.

Különleges performance-megoldásai (Performance Features) már új korában igazi gyűjtői különlegességgé avatják e speciális modellváltozatot. A Golf R „20 Years”1 2022. május 24-én tartotta világpremierjét, s csupán korlátozott ideig, 2023 közepéig szerepel a Volkswagen kínálatában.

A Golf R „20 Years”1 szériafelszerelésként kínálja a Golf 8 R kínálatából ismert „R-Performance” csomag műszaki megoldásait, mint például a Járműdinamikai menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) kombinált R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (R-Performance Torque Vectoring) technikáját, valamint a „Special” és a „Drift” további menetprofilokat. Az összeállítás exkluzív dizájnkülönlegességekkel is igényesebbé teszi az új modellváltozatot, a hátsó tetőlégterelő például e modell versenysport-karakterét hangsúlyozza. A Golf R „20 Years”1 alapkivitelében 19 col peremátmérőjű, „Estoril” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról.

Amint minden Golf-modell, a Golf R „20 Years”1 is a wolfsburgi üzemben, azaz a Golf otthonában készül. A Golf R „20 Years”1 2022 közepétől érkezik a márkakereskedőkhöz, és különböző európai piacokon, valamint néhány egyéb piacon és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban.

Porsche Hungária