Évi több mint egymillió eladott autó

 

A 2015-ben a magyar, cseh és szlovák piacokon történő Toyota aktivitás összefogására létrehozott Toyota Central Europe példátlan sikernek bizonyult: hat év alatt több mint duplájára nőtt a Toyota piaci részesedése a régióban, miközben az autógyártó értékesítése csaknem megháromszorozódott. A Toyota Motor Europe (TME) a tavalyi évben összesen 1.076.300 új autót értékesített, ebből az említett négy piacon 116.142 darab talált gazdára (81.128 darab Lengyelországban és 35.014 darab a korábbi TCE-t alkotó Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában) – írja a Toyota News.

Lexus NX 450h+

2021-ben a Toyota összes európai értékesítésének mintegy 10,8%-át képviselték az összesített lengyelországi, magyarországi, csehországi és szlovákiai értékesítések, ami indokolttá tette, hogy a közép-európai régió kiemelt szerepet kapjon a vállalat európai szervezetében. A tevékenység konszolidálása céljából végrehajtott üzleti átszervezés elsősorban a közös háttérirodai műveletek hatékonyságának növelésére összpontosít, tovább javítva a frontline irodákat a még jobb ügyfélélmény érdekében.

Lexus NX Év Magyar Autója

A konszolidációs lépést a korábbi TCE sikere inspirálta – ezt 2015. január 1-jén indították el a magyarországi, cseh és szlovákiai tevékenységek összevonására –, amely az elmúlt hat évben csaknem megháromszorozta az eladásokat. A régióban elért jelentős sikerekre építve a Toyota következő lépésként összevonja négy közép-európai piacának összes értékesítési, marketing és vevőszolgálati tevékenységét.

Lexus RZ

Lengyelország, Magyarország, Csehország és Szlovákia Toyota Central Europe (TCE) néven szorosabban összehangolja a Toyota és a Lexus márkák minden tevékenységét a régióban. Az új TCE-t a továbbra is a korábbi TCE és TMPL elnökeként dolgozó Jacek Pawlak elnök vezeti.

Toyota bZ4X

A TCE arra összpontosít majd, hogy egy fedél alá hozza az összes általános háttérirodai tevékenységet, mint például az IT, a humánerőforrás és számos más háttértámogatást biztosító szolgáltatás. Az erőforrás-gazdálkodás együttműködésének köszönhetően mind a négy országban fenntartják a front office működését, és funkcióikat tovább erősítik.

Lexus UX 300e

Jelentős előrelépést jelent az újonnan bevezetett megosztott járműkészlet stratégia is, amely egyszerűbb ellátási láncot és rövidebb átfutási időket eredményez. A régió vásárlói az egységes Toyota és Lexus kínálat előnyeit is élvezhetik.

Toyota Corolla Cross

„Közép-európai tevékenységeink tovább fejlesztésének következő szakaszával a régióban elért korábbi sikerekre építünk. Az előző Toyota Central Europe korszaka alatt 2015 és 2021 között a magyarországi, csehországi és szlovákiai eladások összesen csaknem háromszorosára, a piaci részesedés pedig több mint kétszeresére nőtt. Szeretnék gratulálni Jacek Pawlaknak és csapatának az elért eredményekhez, amellyel a régió országait Európa legsikeresebb piacai közé emelték. Bízom benne, hogy az új, nagyobb Toyota Central Europe sikeres mintája lesz a regionális piacok konszolidációjának a TME-nél” – fogalmaz Tom Fux, a Toyota és Lexus értékesítési alelnöke.

Toyota Aygo X

2015. január 1. és 2022. március 31. között a Toyota Central Europe budapesti székhellyel Jacek Pawlak elnök vezetésével tevékenykedett és a Toyota és a Lexus magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységéért felelt, míg a lengyelországi üzleti tevékenységeket a Toyota Motor Poland bonyolította le, ugyancsak Jacek Pawlak elnök vezetésével.

Toyota GR86

Április 1-jétől a Toyota Motor Poland és a korábbi Toyota Central Europe összeolvadásával varsói központtal, Jacek Pawlak irányításával létrejövő új Toyota Central Europe a Toyota egyik legfontosabb és legnagyobb forgalmat lebonyolító európai leányvállalata lesz.

Toyota Hilux év pickupja

A budapesti iroda a Toyota Central Europe – Hungary, a prágai iroda a Toyota Central Europe – Czech, míg a pozsonyi iroda a Toyota Central Europe – Slovakia néven működik tovább.

Toyota Yaris Cross Magyar Év Autója 2022

Az így létrejövő új Toyota Central Europe a Toyota európai szervezetének kiemelt szereplője lesz, ami, különösen a gyártásallokáció szempontjából privilegizált pozíciót jelent majd a közép-európai ügyfelek számára.

Az új Toyota Central Europe által lefedett lengyel, magyar, cseh és szlovák piac kiemelt szerepet kap a jövőben a Toyota európai tevékenységében. A százezer autó feletti éves értékesítés ugyanis Európa legnagyobb forgalmú leányvállalatai közé emeli a TCE-t, már most is 10%-ot meghaladó részesedésünk pedig a jövőben várhatóan még tovább nő majd az összesített európai Toyota és Lexus értékesítésekből. Márkáink piaci részesedése ráadásul a TCE által lefedett közép-európai régióban az európai átlag felett van. Mindez a közép-európai és így a magyar magán és vállalati ügyfelek számára is közvetlen előnyökkel jár majd, akik a négy ország között megosztott járműkészlet révén a megszokottnál rövidebb szállítási határidőkre és kifejezetten a közép-európai igényekre szabott felszereltségi szintekre, csomagokra is számíthatnak a jövőben.” – avat be László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

Toyota Yaris Év Autója

A Toyota egyébiránt három gyárral is rendelkezik a közép-európai régióban: a kolini Toyota Motor Manufacturing Czech Republicban a vadonatúj Aygo X és a 2021-es „Év Autója” díjas Yaris modellek gyártása folyik, míg a Toyota Motor Manufacturing Poland Jelcz-Laskowice-i üzemében motorok, a Walbrzych-i üzemében pedig motorok és hibrid hajtáslánc részegységek gyártása folyik. Ezek ugyanakkor a TCE-től független jogi személyiségként üzemelnek – olvasható a kiadott sajtóközleményben.

Forrás: Toyota News