Koncepcióból valóság

A Mercedes-Benz EQXX először, mint koncepció látott napvilágot, ma már valóság, sőt a közelmúltban egy teszten átlépte az 1000 km-t egyetlen töltéssel, és nem is használt fel minden energiát – tudatja közleményében a gyártó.

Az elektromos autókkal szembeni egyik meghatározó ellenérv az alacsony hatótávolsága, ami korántsem tökéletes töltőhálózat valamint időigényes „tankolás” miatt veszít respektjéből még a környezettudatos vásárlók körében is.

A stuttgartiak most megmutatták, hogy tényleg képes az autójuk 1000 km megtételére. Pontosan 1008 km-t autóztak az EQXX-szel a németországi Sindelfingentől a franciaországi Cassis városáig. Menet közben átszelték az Alpok hegyláncait, és a Mercedes állítása szerint még mindig volt 140 km megtételére elegendő energiatartalék a kocsiban. Az országokon átívelő út 11,5 óráig tartott, menet közben pedig 8,7 kWh/100 km-es fogyasztást produkált az autó.

A Mercedes szerint a négy számjegyű hatótáv azonban csak a kezdet. „További növelések lesznek a visszaesés előtt, ami akkor történik meg, ha olyan töltőinfrastruktúra lesz elérhető, mint a benzinkutak esetén” – mondta Markus Schaefer, a márka technológiai vezetője.

A hatótávnövelést vélhetően segítette az EQXX tetején található 117 napelemcella, mely a fő akkupakkot nem tölti, viszont az innen érkező energia elláthatja az infotainment rendszert és a klímát.

Ezek működtetése így nem megy a hatótáv rovására – olvasható a kiadott tájékoztatóban.

Forrás: Mercedes-Benz