Bemutatkozott a Huracan Tecnica

 

A gépjármű-értékesítési jelentések szerint, az első negyedévben is van kereslet a luxusautókra. A Lamborghini esetében ez nem kevesebbet jelent, minthogy az elmúlt években 32 százalékkal több gépcsodát adtak el.

Az értékesítési adatok 2021 azonos időszakához képest öt százalékkal, 2020-hoz képest 31 százalékkal nőttek. Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Szilárdan elkezdtük az új globális kihívásokkal teli évet. A bizonytalan geopolitikai helyzet ellenére, amely nemcsak nagyon elszomorít, hanem minden előrejelzést is megnehezít, márkánk kivételes vonzerejére számíthatunk világszerte. Hónapról hónapra az új beérkező rendelések meghaladják a gyártási mennyiségünket. Jelenleg több mint tizenkét hónapra elegendő megrendelésünk van. Emellett a Lamborghini történetének egy új fejezetére készülünk, amely alig egy év múlva kezdődik: 2023-ban az elektromosság felé haladunk az új V12-es hibrid modell bevezetésével.”

Az értékesítési mennyiségek az első negyedévben továbbra is kiegyensúlyozottak voltak a három makrorégióban: EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika, 40%), Amerika (32%) és Ázsia-Csendes-óceáni térség (28%). Szinte minden piac képes volt növekedési ütemet rögzíteni. Kivétel Oroszország, ahol a Lamborghini beszüntette a működését.

A vásárlók csaknem fele a szuper SUV Urus mellett döntött, amely lenyűgöző sokoldalúságával. A másik fele a Huracán és az Aventador szuperautót választotta, bár a V12-es modell gyártási ciklusa végéhez közeledik. Az Urus és a Huracán modellek egyaránt növekedést könyveltek el az előző év első negyedévéhez képest, 1547, illetve 844 járművet szállítottak világszerte.

A V10-es modell már idén is népszerűnek bizonyul, csakúgy, mint a sorozat nemrégiben piacra dobott legújabb tagja: az április 12-én bemutatott Huracán Tecnica – olvasható a nemzetközi tudósításokban.

Cash/fotó: Lamborghini