2035-re az új autók 60 százaléka idehaza is elektromos lesz

 

 Autóhasználati szokásainkról készíttetett reprezentatív felmérést a Bosch Kft. Ebből kiderült: a hazai felnőtt lakosság kétharmada a gépkocsit tartja mobilitása első számú eszközének – olvasható a kutatásból.

A felmérést a Medián készítette 1000 fős véletlen mintavétellel; reprezentatív, nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely tekintetében a 18 évnél idősebbek körében a Robert Bosch Kft. megbízásából.

Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyar autósok csaknem kétharmada nem tudja kocsi nélkül elképzelni az életét az autóhasználati szokásokról és az elektromobilitásról készült felmérés szerint.

A magyarországi háztartások 69 százaléka rendelkezik saját tulajdonú személygépjárművel. A megkérdezett magyar autósok 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életet saját autó nélkül. Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal, a Bosch egy korábbi felmérése szerint az európai megkérdezettek 60 százaléka nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről.

A hazai válaszadók több mint kétharmada, 70 százaléka elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úticélok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba. Ötödük használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül autóba.

A kutatás szerint minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják. Ha valamilyen okból nem ülhetnek autóba, az autótulajdonosok 8 százaléka tekint az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre, vagy valamilyen más, elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként. Az elektromobilitás azonos mértékben vonzó a férfiak és nők körében, de leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások nyitottak rá.

A Bosch jelezte: a várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz – derül ki az anyagból.

Cash/fotó: Google