Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l1g3mjh0′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Szívhatják a fogukat az utasok

A Covid járvány berobbanása és hullámzásai a gazdaság minden ágazatát, főleg a személyes kiszolgálást igénylő vállalkozásokat sújtotta. Kíváncsiak voltunk a vidéken tevékenykedő taxisok helyzetének változásaira és kilátásaira, ezért megkerestük Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét, hogy válaszoljon kérdéseinkre – olvasható a riport a hellovidek.hu oldalán

HelloVidék: Hogyan érintette a járvány a taxisok helyzetét?

Komoly mértékben megtizedelte a pandémia okozta gazdasági környezet hatása a hazai személytaxis vállalkozásokat. Sokan abbahagyták vagy éppen váltottak. Akik rendelkeztek korábbról olyan szakképesítéssel, amire éppen igény volt, azok szinte azonnal tudtak úgy váltani, hogy nem is szándékoznak a visszatérni.

 HelloVidék: A fővárosban vagy vidéken veszik jobban igénybe a taxisok szolgáltatásait?

Azokban a vidéki nagyvárosokban vagy megyeszékhelyeken, ahol újraindult az élet, ott megugrott a kereslet a taxiszolgáltatásra is. A fővárosi fuvarozók teszik ki jelenleg is a hazai személytaxi szolgáltatók kétharmadát, azaz még mindig Budapesten valósul meg a legtöbb fuvar.

Metál Zoltán – sok a pályaelhagyó

HelloVidék: A benzinár emelkedése mennyire növelte meg a taxiszolgáltatás árát?

Azokban a vidéki nagyvárosokban ahol a területi önkormányzat nem szabályozta a taxi árát, ott már elérte vagy meg is haladta a 400.- Ft-ot az utas km díja, a Budapesten jelenleg korábban szabályozott 300.- Ft/km díjjal szemben.

HelloVidék: Az ukrán-orosz háború hatással van-e a taxisok helyzetére?

Jelenleg az tapasztalható, hogy nagymértékben megugrott a pályaudvarokra érkező, a helyi hotelekbe utazó, vagy onnan tovább utazók száma.

 
[/av_textblock]

[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-l1g3x6oq’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
HelloVidék: Milyen változások figyelhetők meg az ügyfeleik részéről?

Sokan még mindig ragaszkodnak a maszk használatához és ezért olyan taxit rendelnek, ahol a taxis vállalja ennek betartását. A hétvégék és az ünnepi időszakok kiemelt időszakok a taxisok számára.

 HelloVidék: Mennyire változott meg a kereslet a járvány hullámzásai alatt?

Az un. csúcsidőszakokban – ahol a közúti közlekedés dugók nagymértékben befolyásolják a forgalmi viszonyokat – hosszabb ideig tart telefonon vagy éppen az utcán taxihoz jutni, ezért egyre népszerűbb az okostelefonos applikációkon taxit rendelni. A minősített taxifuvarszervezők már évek óta megteremtették ennek a használatát, de az utasok mostanra jutottak el oda, hogy használják is. Ebben az esetben nem kell megvárni, míg valaki felveszi a telefont, mert az applikáció használatával szinte azonnal megrendelhető a taxi, és a taxi érkezését is látja a megrendelő a saját telefonján.

 HelloVidék: Milyen problémákat jeleznek vissza a taxisok?

Szinte mindenki érzi a saját zsebén a taxis vállalkozásokat közvetlenül érintő költségek emelkedését. Az üzemanyagár-stop kivezetésével megugranak a személy és áruszállítási díjak is, melyek további áremelést jelentenek majd az alkatrészek beszerzésében, a szervízdíjakban, a használtautó kereskedelemben is. A legnagyobb beruházása a taxis vállalkozónak maga a gépjármű, ami az utóbbi hónapokban csaknem 20-25 százalékkal már így is drágább lett az előző időszakhoz képest.

 HelloVidék: Milyen változások várhatók a taxisok helyzetében?

Ha a bevételeket nem tudják a költségekkel szemben szinten tartani vagy azt növelni, akkor még több lesz a pályaelhagyó – vonja le a következtetést az elnök.

Forrás: HelloVidék

[/av_textblock]