Nem pusztán logisztikai probléma

 

Mennyiségi korlátozás ellenére sem jobb az ország üzemanyag-ellátása. Egyre több helyen teljesen üresek a kutak pontosabban a hatósági áras termékek kifogytak. Mélyebben zsebbe nyúlva a prémium kategóriás naftát tankolsz, vagy ki tudja mennyit kolbászolsz, hogy teletöltsd a tartályod. Ez a valós helyzet.

A csütörtök esti rendkívüli Kormányinfón bejelentett korlátozások nem oldották meg az országosan fellépő üzemanyaghiányt. Az üzemanyag-turizmusra talán hatással volt, de a Mol vezér – Hernádi Zsolt – által bejelentett változások nem következtek be. Hernádi szerint, elegendő mennyiségű kőolaj alapanyag és származék található az országban és az utánpótlás is folyamatos, csakhogy a tapasztalatok mást mutatnak.

A hosszú, ünnepi hétvégén, az ország legkülönbözőbb pontjairól érkezett az információ, miszerint több napja nincs a tartályokban töltőanyag. Például az újszászi kúton, vagy Besenyőtelekre két hete nem érkezett szállítmány – írta a holtankoljak.hu

De a dunaújvárosi Shell-kúton sincs üzemanyag, Kaposváron csak a shop működik napok óta, de Mórahalom és Kiskőrös kútjai is „elestek”.

Úgy tűnik mégsem csupán logisztikai probléma az ellátási probléma. Egy nem reprezentatív televíziós felmérést azt mutatta ki, az autósok 67 százaléka inkább fizetne többet a hajtóanyagért, de az ellátás legyen biztonságos és kiszámolható. Mondhatni persze, „kibicnek semmi sem drága”, de akkor meg az áremelkedés jelentene gondot, ami begyűrűzne mindenhová, ahol szállítás történik.

Nem is szólva a taxizásról. A hírek szerint, akár még márciusban döntés születhet a tarifaemelésről, csakhogy az infláció és az olaj begyűrűző világpiaci ára, el is viszi a 2018 óta kialakult helyzet kompenzálását. A döntéshozóknak ezzel számolniuk kell, bár a taxisok zöme már új tarifatáblázatnak is örülne.

Cash/fotó: Google