Betétlapcsere helyett bíróság
Újabb felvétel bizonyítja a Budapesti Autósok Közössége oldalán, a pánik olykor mire képes. A Mazdás benézte a piros lámpát, ütközött a taxissal, majd az első lehetőségnél tiplizett. Normál esetben ezt egy betétlap cseréjével is megúszhatta volna, de ez – mint később kiderült –, eleve gázos volt.
A bpiautosok.hu oldalán a következő jelent meg: Olvasónk – hívjuk Andrásnak – vasárnapról hétfő hajnalra virradó éjjeli taxis műszakja nagyon balul sült el.
Történt ugyanis, hogy a Üllői úton tartott a városból kifelé, három utasával, amikor a 9. kerületi szakaszon – jobbról –, a Thaly Kálmán utcából egy Mazda sofőrje nem állt meg a pirosnál és a szabályosan érkező taxi elé kihajtott.
A Mazda bal oldala/hátulja és persze András taxijának eleje is csúnyán összetört.
Sajnos a történet vége nem az, amire gondolna egy józan gondolkodású ember,
mivel Andrásra – természetesen a rendőrök társaságában – magányos betétlap és jegyzőkönyv töltögetés várt.
Az ütközést követően a Mazda sofőrje ugyanis rövid gondolkodás után a gázra lépett és a legközelebbi utcára – jobbra – lehajtott az Üllői útról, majd meglépett.
A baleset utáni percekben a rendőrség emberei azonnal keresni kezdték a cserbenhagyót. András megtudta a rendőröktől, hogy az ilyen ügyekből nagy eséllyel bírósági ügy lesz, mivel a cserbenhagyás már nem szabálysértés, hanem bűncselekmény. Az is kiderült, hogy a Mazdán nem volt kötelező biztosítás, így vélhetőleg András kárát a MABISZ rendezi majd.
Az esetet nem egy, hanem két fedélzeti kamera is rögzítette. Az egyik a vétkes autó után haladt a Thaly Kálmán utcában, a másik pedig az Üllői úton érkezett, András taxijával szembe – olvasható a bejegyzésben.
Hibázni bárki hibázhat, az benne van a pakliban, de az nincs, hogy megállás nélkül elhajtunk a helyszínről. Azzal bizonyára a sofőr sem volt tisztában, hogy ez a fővárosnak az a kerülete, területe, amely kamerával leginkább felszerelt. Józsefváros 5,5 négyzetkilométeres területén mintegy száz darab térfigyelő kamera pásztázza az utcákat 0-24-ben, operátorokkal és saját reagálású rendőri erővel. De nem ezért kell egy karambol esetén megállni…
k.z.t./fotó: bpiautosok.hu