Elérhető közelségben a Yaris és az Aygo
Év vége óta a Toyota Motor Manufacturing Czech (TMMCZ) a második európai Toyota létesítmény, ahol megkezdték a 2021-es Év Autója, a Yaris gyártását. Emellett a hamarosan az Aygo X mini crossover is innen gördül le – írja a Toyota News..
A Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) év végén a Yaris – a 2021-es Év Autója – előállítását a Kolínban található gyáregységében. Ezzel a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) mellett a TMMCZ lett a második európai gyár, ahol a régió legnépszerűbb modelljeként a Yaris készül. A második modell bevezetése fontos mérföldkő a TMMCZ (korábban TPCA) történelmében. A gyár 2021. januárjában lett a Toyota Motor Europe teljes kizárólagos tulajdona. A Toyota több mint 180 millió eurót fektetett be az üzembe, amely a TNGA B platformra (Toyota New Global Architecture) alapuló A és B szegmensbe tartozó modelleket (mini és kisautókat) gyárt majd. A gyártókapacitás kibővült és immár három műszakban folyik a Yaris előállítása, illetve hamarosan kezdődik majd az új Aygo X gyártása is.
„Az elmúlt három évben új előállító csarnokokat építettünk, új logisztikai útvonalakat hoztunk létre, új technológiát telepítettünk és mindenekelőtt közel 1600 új alkalmazottat vettünk fel a Toyota gyárába. Szeretném kifejezni hálámat különösen értékes helyi beszállítóink és külső partnereink felé, akik folyamatos támogatásukról biztosítottak minket” – foglamaz Koreatsu Aoki, a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic elnöke.
A Toyota befektetése lehetővé teszi, hogy hibrid elektromos járművek is készüljenek a TMMCZ-nél, tükrözve a Yaris Hybrid sikereit, ami a Yaris európai értékesítésének 80 százalékát teszi ki. A hibrid elektromos hajtásláncok a TMMCZ és a TMMF számára is a Toyota Motor Manufacturing Poland üzemeiben készülnek.
„Ez egy izgalmas lépés előre a TMMCZ jövője szempontjából, hiszen Európa legnépszerűbb Toyota modellje, a tavaly több hónapban is Európa legkelendőbb autójának bizonyuló Yaris gyártása kezdődött meg Csehországban. A Toyota európai értékesítési terve 1,5 millió jármű 2025-re, a Yaris pedig kulcsfontosságú szerepet játszik a cél elérésében.
A TNGA és a hibrid hajtásláncok bevezetése a TMMCZ-nél megfelel a regionális stratégiai céljainknak” – avat be a részlete Marvin Cooke, a Toyota európai gyártásért felelős alelnöke.
Forrás: Toyota News