A Spring tarol Európában

 

A Dacia a legnépszerűbb autó szomszédunknál, maga mögé szorítva az igen keresett Skodákat vagy Fordokat. A romániai gyártású gépjárművek a legkülönbözőbb területeken bizonyítják versenyképességüket.

Romániában novemberig 9070 villanyautó kapott rendszámot, közülük 3018-at idén vettek át a tulajdonosaik, többet, mint 2011 és 2019 között összesen. Az elektromos autók iránti kereslet 2020 első tíz hónapjához képest 52 százalékkal növekedett. Különösen erős volt március, április, augusztus és október, amikor 70 százalék fölötti emelkedést mértek 2020 megfelelő hónapjaihoz képest. Októberben 783 ilyen autót vettek, ezt csak egyszer, 2020 decemberében haladta meg az értékesítés, akkor 787 villanyautó talált gazdára.

Nem kérdés, hogy melyik lett a legnépszerűbb villanyautó, októberben a romániai járműnyilvántartó friss adatai alapján 277 Dacia Spring kapott román rendszámot, idén eddig 342 ilyen modellt vásároltak meg, ezzel a Spring 2021 villanyos bajnoka lett.

A Tesla sem panaszkodhat, októberben 64 autót adtak el, 56 Hyundai Konát vásároltak, a Volkswagen ID.3 mellett ötvenhárman döntöttek, Renault Zoét 48-an, Volkswagen e-Upot 41-en, Volkswagen ID.4-et 39-en vettek. A mintegy kilencezer romániai villanyautó közül a legtöbb a Zoe (1730 autó, 19 százalékos részesedés), de nem kell jósnak lenni, hogy belássuk, ezen hamarosan változtatni fog a Dacia Spring, amelyet csak két hónapja kezdtek el forgalmazni a dél-keleti szomszédunkban. A mioveni gyártó szerint (bár a modellt Kínában szerelik össze) év végéig 3500 Springet adnak el Romániában.

Villanyautóhoz töltő is kell, Romániában összesen 1924 nyilvános töltőt 951 helyszínen használhatnak a villanyautósok, ezek közül 362 CCS/CHAdeMO típusú, míg 1562 Type 2 típusú.

Az év első tíz hónapjában Romániában közel százezer új autó talált gazdára, a toplista első helyein azonban nem csak Dacia modelleket, hanem Krajován összeszerelt Ford Pumát is találunk. A legnépszerűbb új autó a Dacia Logan (tízezer fölött eladott példányszámmal), a Dusterből és a Sanderóból 6500-6500 fogyott, a Puma (2800 autó) pedig megelőzte a Skoda Octaviát (2500 autó). Jó hír, hogy népszerű Romániában a magyar Suzuki is, a Hyundai Tucson, a renault Clio és a Toyota Corolla után a kilencedik helyen találjuk a Vitarát, amely megelőzi a nálunk is kedvelt Toyota C-HR szabadidő-autót.

A 3,73 méter hosszú Dacia Spring hatótávja 230 kilométer, legnagyobb sebessége 125 kilométer/óra, teljesítménye 33 kW (44 lóerő). Hajtásáról 26,8 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik. Az ára Romániában folyamatosan nő, míg márciusban még 18 ezer 100 euróért kínálták (6,69 millió forint), addig novembertől 19 ezer 100 euró az ára (7 millió forint), azonban állami támogatással ez az összeg 9916 euróra (3,66 millió forintra) mérséklődik. Egyetlen, comfort plus felszereltségben kínálják, később bevezetik a szerényebb felszereltségű comfort változatot, amelynek állítólag csak 16 ezer 800 euró (6,2 millió forint) lesz az ára.

A Spring egész Európában tarol nyolc hónap alatt több mint negyvenezer rendelést adtak le Európa legolcsóbb villanyautójára, ebből 15 ezret már le is szállítottak, ebből 1700-at Romániába. Magyarország mellett több európai országban (Franciaország, Olaszország, Németország, Románia, Spanyolország stb.) elindított, példátlan előrendelési program nagy sikert aratott, három hónap alatt több mint 16 000 foglalás történt. Európa-szerte a Spring további új városi, külvárosi és vidéki ügyfelet vonz be a kereskedésekbe, amiből július óta havonta átlagosan több mint 5000 új megrendelés született. Spanyolországban októberben a legeladottabb elektromos autónak bizonyult, 261 spanyol döntött mellette – írja oldalán a lektri.co

 

Cash/fotó: Facebook