Eddig közel négymillióban van a kicsike

 

A villanyautosok.hu szerkesztősége kiszúrt még szeptemberben Firenzében egy eladó Nissan Leafet, ami korábban taxiként futott és a paraméterei alapján jó vételnek tűnt. Az autót hazahozatták és október közepe óta javíttatják az 2017. májusban forgalomba helyezett járművet. Mi pedig nyomon követjük a villanyautósok.hu oldalon megjelenő információkat.  

Még mindig nincs magyar rendszám a Firenzéből 223.000 kilométer futással vásárolt ex-taxi Nissanunkon, de már látszik a fény az alagút végén. Legutóbb arról számoltunk be, hogy befoltozták a tetőn a lyukakat, és egy szép állapotú bontott lökhárítóra cserélték a nem igazán esztétikus eredetit. Az első próbaút óta tudjuk, hogy a hajtómű nagyon zajos és cserélni kell majd, volt azonban egy hangos csattanás, amikor előre indulunk az autóval, de hátramenetnél nem. Erről csak reméltük, hogy a hajtómű-csere megoldja majd. Meg is oldotta, de nem úgy, ahogy gondoltuk…

Az autóba vásároltunk kerek 100.000 forintért egy bontott hajtóművet, melynek beszerelését szakemberre bíztuk. Azzal számoltunk, hogy néhány órás rutin feladat lesz. Az is lett volna, ha nem derülnek ki további problémák. A legfontosabb, hogy a régi hajtómű kiszerelésekor kiderült a csattanás oka. Az első hajtómű-tartó gumibak törése okozta. Ebből az alkatrészből nem szerettünk volna bontott példányt vásárolni. Utángyártott alkatrészt nem sikerült találni, az eredeti Nissan alkatrész pedig nem olcsó, 50.000 forintos tétel. A nagyobb gond vele, hogy nincs raktáron, több mint egy hét, mire megérkezik, ezért nem készült el az autó a tervezett néhány óra alatt.

 

 

A szerelés során kiderült, hogy még Olaszországban cserélték az egyik féltengelyt, sajnos nem igazán szakszerűen. A problémát javították. A toronycsapágy is cserére szorult, ezt is cserélték, ha már ott volt az autó az emelőn. A hajtómű beszerelése, az új gumibak és a toronycsapágyak további 161.000 forinttal dobták meg a taxink bekerülési költségét.

A két javítás között a Lavurso csapata is tovább foglalkozott a belső tisztítással, kiszerelték az üléseket és kárpittisztítóval estek nekik, amiből a tetőkárpitnak és egyéb alkatrészeknek is jutott. Sokkal szebb már a belső, mint ahogy megkaptuk, de lesz még egy kör. A tisztítás után döntünk arról, hogy mely belső alkatrészeket kell mindenképp cserélni. A kormányon taxisunk kormányvédőt használt, amely teljes kerületén lecsiszolta az anyagot, így azt vagy cseréljük, vagy bőröztetjük. Erősen kopott a könyöklő, ha a kormányt bőrözik, talán ez is új bevonatot kap, másik lehetőség a csere. Az autó oldali szakadt kédergumik helyett sikerült jó állapotú bontott példányokat vásárolni.

Nagyon várjuk már, hogy végre magyar rendszám kerüljön az autóra és alaposabban megjárathassuk, mivel az akku tökéletes állapotát teljesen még mi magunk sem hittük el, így kíváncsian várjuk, hogy néhány ezer kilométer normál használattól mennyit csökken az SoH érték – olvasható a helyzetelemzés a szerkesztőség oldalán.

Eddig összesen 3.885.150.- forintba van az ex-taxi, s mint a cikk elején is olvasható volt, még nincs magyar rendszáma. Talán Karácsonyra a fa alá gurulhat a négymilliót meghaladó őszi beszerzés.

Cash/fotó: villanyautosok.hu