Működési engedélyt Peking ad ki először

 

A kínaiak igyekeztek elsőként működési engedélyt adni a több éve tesztelt önvezető robottaxijuknak, ami azért tekinthető öszvér megoldásnak, mert egyelőre korlátozott zónában és napszakban is csak biztonsági sofőrrel vehető igénybe.

Elsőként a kínai fővárosban kaptak hivatalos működési engedélyt önvezető taxik. A szolgáltatást a Baidu internetkereső és az önvezető technológiát fejlesztő Pony.ai üzemelteti, és Jicsuangban működik majd. Jicsuangban a technológiai cégek központjának számító külvárosi részén, egy hatvan négyzetkilométeres területen, alakítottak ki különleges közlekedési rendű zónát, drosztok, irodák, bevásárlóközpontok és lakóparkok közelében.

A robottaxik egyszerre legfeljebb két utast szállíthatnak, a célállomások kiválasztása és a fizetés digitális kezelőfelületen történik. Bár a járművek önvezetők, a taxicég egy alkalmazottja is jelen van a volánnál, hogy beavatkozzon, ha kell. Jelenleg úgy gondolják, hogy még évekbe telik, mire egy robottaxi emberi felügyelet nélkül is megfelelhet a szabályoknak és biztonsági követelményeknek.

Az Apollo Go robottaxikat a Baidu azonos nevű mobilalkalmazásával lehet igénybe venni reggel fél kilenctől este fél tízig. Összesen 67 autót állítanak üzembe. Egy hat kilométeres út egyébként száz forintnak megfelelő két jüanba kerül.

A PonyPilot+ nevű önvezető rendszer az engedély megszerzése előtt félmillió tesztutat tett meg. A Pony.ai-t egyébként a kínai Google-nak számító Baidu fejlesztői alapították 2016-ban, egy szilícium-völgyi cég, amely a befektetői között tudhatja nemcsak a GAC és FAW kínai autógyárat, de a Toyotát és a Hyundait is – olvasható az Index hírei között.

A robottaxizás fejlesztése terén versenyben van továbbá az Alibaba tulajdonát képező AutoX, illetve az Uber kínai megfelelője, a DiDi Chuxing.

Cash/fotó: Apollo Auto