200 címre is elegendő lehet a nafta
Négyszáz darab Toyota Proace Electric segíti mostantól a globális futárszolgálat hollandiai munkáját. A helyi emissziótól mentes furgonok a kézbesítők mindennapi munkavégzését teszik tisztábbá – olvasható a csomagszállító közleményében.
Az 1969 óta működő DHL a német posta logisztikai részlegeként mára a világ egyik legnagyobb csomagszállítási szakértőjévé vált; a cég 400 ezer alkalmazottja a világ 220 országában évente 1,6 milliárd küldeményt juttat el a címzettekhez.
Egy ekkora vállalat esetében hatalmas jelentősége van a gépkocsiflotta környezeti kompatibilitásának. A cég 2008-ban vázolta fel emissziócsökkentési stratégiáját; hosszú távú célkitűzésük, hogy 2050-re teljes globális tevékenységüket klímasemlegessé tegyék. Ennek köztes állomásaként 2025-re a végső kiszállítások (azaz az elosztóközpontok és a címzettek közötti fuvarok) 70 százalékát emissziómentes járművekkel kívánják megvalósítani.
Ebbe a nemzetközi stratégiába illeszkedik bele a DHL hollandiai, belgiumi és luxemburgi tevékenységeinek középtávú célkitűzése, amelynek értelmében 2025-re teljes mértékben helyi károsanyag-kibocsátástól mentes járművekre cserélik járműparkjukat.
A DHL Benelux eddig mintegy ezer elektromos járművet üzemeltetett, ez a létszám azonban most jelentősen nőtt: a cég képviselői a napokban 400 darab Toyota Proace Electric villanymotoros áruszállítót vettek át és állítottak forgalomba. Az akkumulátoros elektromos járművek a küldemények kiszállításában jutnak szerephez: a Hollandiában működő 140 elosztó központban (CityHub) fogják őket munkára.
A Toyoták 75 kWh kapacitású akkumulátoruk egyetlen feltöltésével akár 330 kilométert képesek megtenni; ez a várakozások szerint 100-200 cím zaj, valamint káros anyagok kibocsátása nélküli kiszolgálására is elegendő lehet. A jármű akkumulátora 100 kW-os gyorstöltővel nem egészen egy óra alatt 80%-ra tölthető. Az akkumulátorra nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal a Toyota.
A Toyota Proace Electric villanymotorja 136 lóerős, maximális forgatónyomatéka 260 Nm, amely már elinduláskor rendelkezésre áll. A jármű végsebességét elektronikusan 130 km/órára korlátozták, álló helyzetből 13,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A Proace Electric különösen takarékos üzemmódokkal is rendelkezik: ezekben a motorteljesítmény 109, illetve 82 lóerőre korlátozható, ami különösen hasznos, ha nem teljes terheléssel közlekedik a gépkocsi – derül ki a tájékoztató anyagból.
Cash/fotó: dhl.com