Régiónként másfél kilométer kifutó

Országszerte négy-öt komolyabb légikikötő működne, és tucatnyi helyen hoznának létre az üzleti gépes forgalomra alkalmas kisebb reptereket, valamint fejlesztenék a légiáru-szállítás infrastruktúráját is a kormány asztalán lévő, 5-8 éves átfogó fejlesztési stratégia szerint – tudta meg Airportál.

A kormány asztalán van egy átfogó repülőtér-fejlesztési stratégia – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára a Kelet-Európai Intermodális Konferencián.

Az 5-8 éves fejlesztési terv eredményeként a mostani egy helyett 4-5 komolyabb repülőtere lesz az országnak, és cél, hogy minden jelentősebb magyarországi város elérhető legyen üzleti gépek számára.

Tucatnyi helyen hoznak létre az üzleti forgalom lebonyolítására alkalmas kisreptereket.

„Nem kell mindenhova nagygépes kapacitású repülőtér, de Nyíregyházának kell egy tisztességes, másfél kilométer hosszú futópályájú repülőtér, hogy ha üzleti partnerek érkeznek, például a fejlesztés alatt álló záhonyi térségbe, akkor ne kelljen Budapestről vagy Debrecenből autózniuk” – emelte ki az államtitkár.

A stratégia fontos része a légi áruszállítási kapacitások földi kiszolgáló elemeinek a megteremtése, valamint olyan, a cargo-gépek fogadására alkalmas egységek fejlesztése, amelyek „a magyarországi légi szállítást új dimenziókba helyezik”.

A kormány célja, hogy Magyarország a régióban a legfejlettebb szállítási infrastruktúrával rendelkezzen és maximálisan kihasználja a földrajzi fekvéséből származó adottságait, Az elmúlt néhány évben a magyar szállítási infrastruktúra területén több fejlesztés történt, mint a rendszerváltás óta összesen. Ezt a tendenciát folytatni kívánják – olvasható a tudósításban.

Cash/fotó: Google