A Fiat500e kisautót utasította maga mögé

 

Miközben Norvégiában vagy Németországban a Tesla Model 3 és a Volkswagen csoport autói, leginkább a német gyártó SUV modelljei küzdenek egymással, érdemes egy pillantást vetni az olasz piacra, ahol hagyománya van a kisautóknak – írja a villanyautosok.hu.

Általánosságban elmondható, hogy Olaszországban is egyre népszerűbbek az elektromos autók. Az előző hónapban 8%-os piaci részesedést értek el a tisztán elektromos modellek, egy év alatt duplázva az eladásokat (4099 darabról 8492 példányra), miközben a teljes olasz autópiac harmadával zsugorodott egy év alatt, a tavalyi 157.000 autóról 106.000 regisztrációra. A benzines és dízel autók már az eladások felét sem teszik ki (25, illetve 19%), miközben továbbra is jelentős a hibridek részesedése (31%). A legkisebb szeletet (5%) a tölthető hibridek hasították a tortából. A konnektoros autók összesen 13,2%-os részesedést értek el szeptemberben.

Az egy évvel ezelőtt megjelent Fiat 500e stabil népszerűségét egy gazdaságos modell, a Dacia Spring törte meg idén szeptemberben. Nem is akárhogy: az elektromos Dacia hatalmas fölénnyel tört az élre. Szeptemberben 1867 Springet adtak el, amivel úgy verte meg a Dacia a Fiatot, hogy utóbbi is élete második legjobb eredményét érte el 1289 eladással (ennél több 500e eddig csak 2020 decemberében kelt el). A Dacia Spring nem csak az elektromos autók között remekelt, hajtásrendszertől függetlenül 11. lett az olasz népszerűségi listán. Ha már a hagyományos autók, Fiat 500-ból  (nem számítva a jóval nagyobb L és X verziót) összesen 2775 példány fogyott, azaz a Fiat 500 eladások közel fele, egészen pontosan 46%-a volt villanyautó.

Az elektromos autók eladási listájának harmadik helyére egy méretesebb autó, a Tesla Model 3 furakodott be, egy híján 1000 darabos értékesítéssel, majd a Smart ForTwo folytatja a kisautók versenyét 477 darabbal. Alig maradt el tőle Európa újdonsága, a Tesla Model Y, amelyből 430 példányt vásároltak az olaszok.

A Teslának persze nem kell aggódnia amiatt, hogy egyelőre nem kínál az olasz piacon népszerű városi mini kategóriában autót, a világon eladott összes elektromos autó 20%-át enélkül is az amerikai gyártó készítette – olvasható a tudósításban.

Cash/fotó: dacia.hu