Még az idén várhatók az első derbik

 

Idén megrendezheti a világ első elektromos roller versenysorozatát, az eSkootr Championshipet, röviden eSC-t. Az alapítók akkor azt ígérték, hogy az első versenyt már 2021-ben meg fogják rendezni, de úgy tűnik, ez még várat magára. Azt viszont nemrég véglegesítették, hogy a járgányok mit fognak tudni – írja a Gizmodo.

A S1-X prototípusát a Williams Advanced Engineering készítette, ez a cég az F1 csapatból nőtte ki magát, és a weboldaluk szerint az elektromos versenysportok, így a Formula-E legtöbb csapata az ő nagyteljesítményű és könnyű akkumulátoraikkal versenyez.

A gyártásért az olasz YCOM felel; ez a cég szintén mobilitási és motorsport megoldásokat tervez, tesztel és gyárt. Az S1-X eSkooter első ránézése ugyan hasonlít az utcán guruló, álló vagy fekvő társaira, de természetesen rengeteg a különbség a járgányok közt.

Míg egy Lime roller tizennyolc-húsz kiló, addig az S1-X harmincötöt nyom. A kerekeit két hat kilowattos motor hajtja, amik az energiát egy másfél kWh-s lítium-ion akkumulátorból kapják. Egy Lime roller ennek a töredékével dolgozik: ugyan pontos adatokat nem árul el a cég, de valószínűleg egy kétszázötven-háromszázötven wattos motor dolgozik bennük, amivel körülbelül 25 km/h-s maximális sebességre képesek.

A versenygépek végsebessége ezzel szemben 100 km/h körül lesz, bár a Gizmodo cikke szerint a tesztelés során hetven százalékra korlátozták a teljesítményüket. Tizenhat versenyző próbálta ki az S1-X-et, és a beszámolók szerint hiába alacsonyabb a sebesség, mint amit mondjuk egy motorversenynél megszokhattunk, az előregörnyedő póz miatt „extrém fáradtságra” panaszkodtak a pilóták.

Nálunk egyelőre nem lesznek világbajnoki futamok, maximum a járdán, a gyalogosok és kismamák között elsuhanó, hangtalan gladiátorok okoznak olykor infarktusközeli élményeket, bár, ha az úttesten vesznek részt a forgalomban az is felér egy rizikófaktorral. Akkor inkább tegyék ezt zárt versenypályán a világ bármely pontján is.

Cash/fotó: YCOM