Harminc érzékelő segíti az önvezetést

 

A Dél-koreai autógyártó az Ioniq 5-ös modelljét választotta ki és vitte el az Müncheni IAA autókiállításra, mint a jövőbeni robotaxiját. A SAE 4. szintű önvezetésre képes jármű irányítását 30 érzékelő segíti – derül ki a gyártó tájékoztató anyagából.

A Hyundai nemrégiben mutatta be már eleve elektromos autónak fejlesztett új modelljét, az Ioniq 5-öt, melyből egy különleges új változat bukkant fel az IAA-n. Bár első ránézésre akár rendőrautónak is nézhető az újdonság, nem erről van szó. A Robotaxi névre keresztelt kocsi SAE 4. szintű önvezetésre képes, és bár jelenleg még van benne kormány és normál pedálsor, az ígéretek arról szólnak, hogy 2023-tól akár sofőr nélkül is képes lesz közlekedni.

A vezető nélküli taxi több mint 30 érzékelőt vonultat fel, köztük nagyfelbontású kamerákat, radarokat és lidarokat, melynek köszönhetően az autó központi vezérlőegysége 360 fokban képes érzékelni az autó környezetét.

A fedélzeten található, utasközpontú kezelőfelületek lehetővé teszik az utasok számára, hogy menet közben ösztönös módon kapcsolatot teremtsenek járművükkel. A Motional IONIQ 5 alapú robottaxijai 2023-tól, a vállalat teljesen autonóm fuvarszolgáltatása keretében szállítják majd a fizető utasokat.

A megfelelő döntéseket gépi tanulásra képes technológia és mesterséges intelligencia hozza meg, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a rengeteg kiegészítő szenzor miatt mennyivel romlott a modell légellenállási együtthatója, illetve hatótávja.A gyártó a robotaxit már teszteli és nem csupán steril körülmények között, azonban az éles bevetésre még az optimistább mérnökök szerint is éveket kell várni.

Cash/fotó: motor1.com