Taxis kedvezmény a szerkesztőségben
Újabb kuriózum kerül kalapács alá 2021. augusztus 13-14-én Kaliforniában a soron következő Monterey Car Weeken. A Postche 356 Coupé ugyan nem volt egy különlegesen sikeres versenyautó, ám ami mégis érdekessé teszi, az az, hogy már csak egyetlen található belőle a világon.
Hamarosan kezdetét veszi az idei Monterey Car Week, melynek keretében számos remek autó gazdára talál majd, ám az egyik legkülönlegesebb egészen biztosan a Glöckler-Porsche 356 Carrera 1500 Coupé lesz, amelynek fejlesztését egy német üzletember végezte1954-ben.
A Monterey Car Week szervezői szerint a világ egyetlen Porsche 356 Coupéjáról van szó, amelynek kialakítása is egyedi, ugyanis mindössze három személy számára tervezték.
Walter Glöckler egyébként nem csupán egy frankfurti autókereskedő volt, hanem ő maga is fejlesztett versenyspecifikus modelleket, így született meg a szóban forgó példány is, amelyben a Porsche 356 mellett némi Porsche 550 is megtalálható, ugyanis a mechanikai elemek az utóbbiból érkeztek.
Mivel egy erősen módosított autóról van szó, nem állíthatjuk azt, hogy egy hivatalos Porsche modell kerül kalapács alá, ám mivel kifejezetten egyedi, vélhetően vaskos árat kell majd fizetni érte.
Az 1954-es Glöcker-Porsche 356 Carrera 1500 Coupé hetedik saját építésű különkiadása, a módosított 356-os az 1954-es Mille Miglia versenyére készült, de nem fejeződött be időben.
Ehelyett az autó a Liége-Róma-Liége raliban Helm Glöckerrel versenyzett a volánnál. A műszaki problémák miatt az autó nem volt versenyképes, és úgy tűnik, hogy az autót más rendezvényeken sem használták.
A Glöcker Coupé nem tévesztendő össze más Porschéval. A nagy kerékívek és farokúszók kissé elavultnak tűnnek a nagyon elegáns megjelenésű autón. A négyszögletes rally-fények és lökhárítóra szerelt kör alakú fény valószínűleg segített a láthatóságban éjjel, mégis.
Glöckner egy üvegrészt is hozzáadott minden ajtó tetejére, amely a tetőre nyúlik, valamint egy többelemű burkoló hátsó ablakot. Nem világos, miért hajtotta végre ezeket a módosításokat, de valószínűleg javították a külső láthatóságot.
A motort, egy Type 547 quad-cam flat-4-et egy 550 Spyderből – ami 1,5 literes, 110 lóerős –, maga Ernst Fuhrmann Porsche mérnök szállította, egy 2016-os Road & Track cikk szerint. Az autó állítólag 2014-ben gazdát cserélt, de az árat nem hozták nyilvánosságra. RM Sotheby’s nem adott ki előzetes aukcióbecslést, így nehéz megmondani, hogy mennyiért fog ez az egyedülálló Porsche elkelni.
Időben szólunk, egy ragyogó befektetésről van szó, ennek a történelmi jelentőségű autónak az értéke csak emelkedni fog az évek során. Ha valamelyik hazai személyfuvarozó kívánja megvásárolni, licitálni kíván rá, szerkesztőségünknek ezt jelezze, szívesen közreműködünk némi taxis kedvezményért az aukciós háznál. Bár a csomagtartó mérete…
Cash/fotó: RM Sotheby’s