153 ezer hibrid vagy villanyautó fogyott

 

Első fél évben a krízis előttit meghaladó szintre emelkedtek a BMW konszern eladásai – írja a vállalatcsoport honlapján.

Az év első felében a BMW csoport 1,339 millió autót értékesített, a koronavírus-válság következtében kialakult alacsony bázis miatt 39,1 százalékkal többet, mint 2020 első felében, de az idei értékesítési volumen már meghaladta a krízis előtti szintet, 7,1 százalékkal múlta felül a 2019 első félévit.

A konszern BMW, MINI és Rolls-Royce márkáiból együttesen értékesített 1,339 millió darab a legmagasabb első félévi adat a cég történetében. A csoport minden márkája növekedést ért el, a legmagasabbat a Rolls-Royce, 91,6 százalékosat. A BMW márka eladásai 39,9 százalékkal, a MINI eladásai 32,6 százalékkal nőttek. Az első és a második negyedévben egyaránt nőttek a BMW eladásai, és a forgalom javulása a cég minden piacán tapasztalható volt.

A BMW csoport az év első felében 153 ezer teljesen elektromos és hibrid-elektromos járművet adott el, 148,5 százalékkal többet az előző évinél. Ezen belül a teljesen elektromos autók értékesítése 183,9 százalékkal nőtt 36 ezerre, a plug-in hibrid járműveké pedig 139,4 százalékkal 117 ezerre.

A BMW Motorrad, a konszern motorkerékpár üzletága 108 ezer motorkerékpárt és robogót értékesített az év első felében, 40,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A BMW konszern 467 ezer autót értékesített az év első felében Kínában, 41,9 százalékkal többet a 2020 első fél évinél. Az Egyesült Államokban 51,8 százalékkal 184 ezerre növelte eladásait az év első felében, az európai értékesítések 35,3 százalékkal nőttek 504 ezerre. Németországban 142 ezer autót adott el a konszern, 22,1 százalékkal többet az előző évinél.

A Németországban értékesített modellekből már minden negyedik valamilyen szinten elektromos kivitelű volt – olvasható a közreadott jelentésben.

Cash/fotó BMW konszern