Toyota Land Cruiser a legdrágább és legértéktartóbb

 

 

Itt a jó idő, amikor mindtöbben szánják rá magukat gépkocsi vásárlásra. Számtalan szempont mellett az sem mellékes, mennyit veszít értékéből az adott jármű. Most készült egy lista azokról a kocsikról, amelyek 3 év alatt a legkevesebbet veszítettek az értékükből. Az is kiderült, hogy vannak kocsik, amelyek három év alatt az újkori értékük 70 százalékát elveszítették.

A legtöbb autós tudja, hogy amikor vadonatúj autót vásárol, és kihajt vele a kereskedésből, az értéke meredeken zuhanni kezd. Modelltől függően a kocsi értéke akár 70 százalékot is zuhanhat három éven belül. Az értékcsökkenés az autó üzemeltetési költségeinek gyakran figyelmen kívül hagyott eleme. Ha azonban a megfelelő modellt választunk, akkor ezt elkerülhetjük

A Daily Mail most értékbecslési szakértőkkel összeállította a leglassabban amortizálódó új autók listáját. Direkt olyan modelleket kerestek, amelyeket az átlagember is megvásárolhat. Az összes adat az autók értékvesztésén alapul három év és kb. 50 000 kilométeres futásteljesítmény után, a Nagy-Britanniában érvényes árak alapján.

 

Modell Újkori ár (fontban) Ár 3 év/50 ezer km után (fontban) Értékvesztés
Volkswagen Polo 17 447 10 255 42%
Mazda CX-5 25 335 14 825 41%
Skoda Karoq 23 434 14 232 41%
Skoda Kodiaq 32 067 19 588 39%
Peugeot 5008 28 687 17 689 38%
VW Tiguan Allspace 33 208 20 542 38%
Dacia Duster 13 088 8 504 35%
VW T-Roc 24 655 16 665 32%
Toyota Land Cruiser 41 512 30 129 28%

 

Az értékcsökkenés azoknak pont jól jöhet, akik ezeket az autókat a használt piacon szeretnék megvenni.

A lap készített egy listát azokról a modellekről is, amelyek roppant gyorsan veszítik el az értékük jelentős részét. A lista élén a Fiat Punto áll, amely három évvel ezelőtt 12 598 fontba került újonnan a szigetországban. Az olasz kisautó azóta 71 százalékot veszített az értékéből. A Punto 2018-ban került ki a szalonokból 13 évnyi forgalmazás után.

Az értékcsökkenéshez az is hozzájárulhatott, hogy az autó az Euro NCAP töréstesztjein a valaha volt legalacsonyabb értékelést kapta. Mutatjuk azoknak az autóknak a listáját, amelyeken rengeteget bukott az, aki újonnan hozta ki őket a szalonból.

 

Modell Újkori ár (fontban) Ár 3 év/50 ezer km után (fontban) Értékvesztés
Fiat Punto (2012-2018) 12 598 3 669 71%
DS DS3 Cabriolet (2015-2019) 20 854 6 275 70%
Citroen C4 (2011-2018) 18 595 5 725 69%
DS DS5 (2015-2018) 31 356 9 668 69%
Seat Toledo (2012-2019) 18 275 5 663 69%
DS DS4 (2015-2018) 26 082 8 282 68%
Peugeot 208 (2012-2020) 18 385 6 090 67%
Ford C-Max (2010-2019) 25 989 8 725 66%
Suzuki Baleno (2016-2019) 15 142 5 081 66%

 

Ugyan ezek szigetországi adatok, de a márkák és modellek a hazai piacon is a standardok közé tartoznak, így iránymutatásnak megfelelnek: egyrészt mire számítsunk, ha új autót vásárolunk. Másrészt, ha kevesebb pénzünk van abból mire futhatja, ha nem a márka és nem az értékállóság a cél.

k.z.t./fotó: Facebook