Tervezik az új kelenföldi buszvégállomást
Az Etele térről az őrmezei oldalra költözik át a kelenföldi Volánbusz-végállomás. Az új pályaudvaron a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatai is helyet kapnak. A Volánbuszok az új állomást gyorsabban, rövidebb úton közelíthetik meg, nem kell az Egérút felé kerülniük – olvasható Vitézy Dávid Facebook-oldalán.
A Budapest Fejlesztési Központ (BKF) kiírta a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére. Az elképzelések szerint kulturált BKK- és Volánbusz-végállomás, több P+R parkoló épül Őrmezőn, a kelenföldi metróvégállomáson – jelentette be Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a Facebook-oldalán. Mint írja: a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán sok év után megállapodás született a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány között, hogy a Kormány átveszi és megvalósítja ezt a fejlesztést.
Idő közben megjelent a nyílt európai uniós közbeszerzési felhívás, indul a tervezés.
A legfontosabb változás, hogy az elővárosi Volánbuszok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra. A Volán járatai ide egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot elégetve juthatnak el, nem kell az Egérút felé kerülniük. A helyi buszok többségének már most is Őrmezőn van megállója vagy végállomása, így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett, terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni. Az új állomáson a kelenföldi csomópontból régóta hiányzó funkciók, szolgáltatások (például nyilvános illemhely, újságos, stb.) pótlására is sor kerül.
A fejlesztés nyomán a kelenföldi P+R kapacitás is megnő majd a mostani 1000 férőhelyről legalább 1500-ra, és terveznek egy többszintes parkolóházat is. A kerékpárosok számára is készülnek majd bringatárolók, de taxidrosztok, K+R parkolók (ahol csak egy pillanatra állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak) is létesülnek.
Több, a térséget érintő távlati fejlesztés vizsgálatát is tartalmazza a tervezési munka:
„A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia által előrevetített utasszám-növekedés miatt Kelenföldön az aluljáró a vasúti utasok kiszolgálására elégtelen megoldást jelent. Megkezdjük a vizsgálatát egy, a vágányok felett átívelő új vasútállomási épület kialakíthatóságának, mely közvetlenül kapcsolódna az összes peronhoz. A projektet összehangoljuk a Kelenföld és Törökbálint között előkészítés alatt álló vasútfejlesztéssel, melynek keretében Kelenföldön a megnövekvő elővárosi vasúti forgalom kiszolgálására új utasforgalmi peron létesítését tervezzük a 16. vágány mellett, kapcsolattal az aluljáróhoz” – írja Vitézy Dávid.
A tervezési munka része a közelben tervezett Dél-budai Centrumkórház tömegközlekedési megközelíthetőségének javítása, a villamoshálózat lehetséges fejlesztésének vizsgálata, a 19-es és 49-es villamosok átvezetésével az őrmezői oldalra, és onnan az új szuperkórházhoz.
Cash/fotó: Facebook