Infotainmen kontra biztonsági rendszerek
Az aktív biztonsági rendszerek közül az automatikus vészfékezést, a sebességtartó automatikát és vezetői segítségnyújtási rendszereket tartják a legfontosabbnak a gépjárművezetők. Vannak tagállamok, amelyek ettől is fontosabbnak ítélik meg a mind fejlettebb infotainmen rendszereket – derül ki egy felmérésből.
A nagy informatikai vállalatok és az autógyártók már most is széleskörűen és erőteljesen együttműködnek annak érdekében, hogy az autó jövőjét a hálózatba kapcsolás jelentse. A hangvezérlés, az “intelligens” asszisztensek és az internetes funkciók már számos új autó alapfelszereltségének részét képezik. Az ausztriai autórajongók több mint fele (56 százaléka) úgy véli, hogy az összekapcsolt vezetés jelenti az autó jövőjét – számol be az Autoscout24 portál egy friss felmérés alapján.
Gyakran előfordul az életben, nincsenek előnyök hátrányok nélkül: a válaszadók több mint fele (53%) nehezen ismeri fel az új technikai lehetőségek előnyeit saját maguk és saját autójuk számára. Ennek ellenére viszonylag sokan – egyharmad (33%) – mélyebben a zsebükbe nyúlnának és többet fizetnének egy járműért, ha tartalmaznák a hálózatba kapcsolt vezetéshez szükséges extrákat. Vagyis aki új járművet szeretne vásárolni, elvárja, hogy a technika a legkorszerűbb legyen.
Az úgynevezett infotainment (szórakozás és információ) a biztonsági rendszerek elé kerül. Ausztriában az információs és szórakoztató rendszerek állnak az elsőbbségi lista élén 52 százalékkal, majd olyan aktív biztonsági rendszerek következnek, mint az automatikus vészfékezés és a sebességtartó automatika. A harmadik helyen állnak a járművezetői segítségnyújtási rendszerek 40 százalékkal.
Nemzetközileg is hasonlóan néz ki. Az infotainment rendszerek minden országban a legfontosabbak, Olaszország kivételével. Itt a biztonsági rendszerek vannak az első helyen – olvasható az autoszektor.hu oldalán.
A megkérdezett osztrákok szemszögéből nézve az adatvédelem a legérzékenyebb kérdés a hálózatba kapcsolt autók esetében. 65 százalékuk aggódik e téren. Európában a belgáknál még többen, 70 százalék, a németeknél pedig 68 százalék mondja azt: „Nagyon aggódom a csatlakoztatott autók adatainak megosztása miatt.”
Ennek ellenére a megkérdezettek többsége továbbra is megosztaná járműadatait, ha megfelelő intelligens kiegészítő szolgáltatásokat kapna. Belgiumban 61, Olaszországban 57 százalék hajlandó továbbadni az információkat, Ausztria a közepén áll 52 százalékkal. Körülbelül 46 százalékkal a holland és a német válaszadók viszonylag legkevésbé hajlandók megosztani adataikat – derül ki a felmérésből.
Cash/fotó: texa.com