Tíz év vagy 250 ezer km garancia

 

Megérte várni rá. Luxus a javából. A csúcs jármű paraméterei: hatótáv 770 km, 762 lóerő, nyomaték 568 Nm, gyorsulás százra, 4,3 másodperc. 107,8 kWh-s akkumulátor, mely 200 ezer helyen tölthető. A végsebességét az elektronika 210 km/h-nál leszabályozza, mert a paripák e fölött közúti forgalomban nehezen zabolázhatóak.  

 

Az EQS nemcsak a Mercedes EQ legelső teljesen elektromos prémium limuzinja, de egyben a világ első luxuslimuzin elektromos autója is.

A sportosan alacsony felépítés kupészerű sziluettel ruházza fel a modellt. Az előretolt A-oszlop és a vele harmóniában ívelő C-oszlop hatalmas utasteret fog közre, amelynek határozott céltudatosságát a rövid túlnyúlások fokozzák. A teljes hosszúság 5216 milliméter, amelyhez 1926 milliméteres szélesség és 1512 milliméteres magasság társul. A tekintélyes méretek dacára a modell fordulékonysága kivételes: a hátsótengely-kormányzás opciójának köszönhetően a fordulókör mindössze 10,9 méter. Nem csak a belső tér, de a csomagtartó mérete is óriási: alaphelyzetben 610 literes tér található hátul. Az alaphelyzetben 19, opcionálisan pedig akár 22 colos kerekek tovább fokozzák az EQS sportosan elegáns megjelenését.

Érdekesség, hogy a motorháztető csak a szervizben, karbantartás (például belső légszűrő cseréje) okán nyitható, az ablakmosó-folyadékot a baloldalon, egy speciális szervizajtón át lehet betölteni.

A tervezési szabadságot testesíti meg az MBUX Hyperscreen – az EQS egyik különlegessége. A konkáv képernyő a műszerfal teljes egészére kiterjedve nyújt olyan látványos és részletes megjelenést, amelytől garantáltan egy új világban érezzük magunkat. Az ajtók nyugodt, letisztult kialakítása a modern életterek megnyugtató tágasságát sugározza, a Mercedes szerint.

Az egyediségről a modern és a hagyományos anyagok, valamint a színek is gondoskodnak – a digitális csúcstechnikát pedig a kiterjesztett valóság funkciókkal rendelkező Head-up-Display is szemlélteti.

A Mercedes hangszakértői teljesen új hangokkal gondoskodtak arról, hogy az elektromos meghajtásra való paradigmaváltás hallható is legyen. Az EQS gyárilag a Silver Waves és a Vivid Flux hangzásvilággal kínál modern élményt, amit a központi kijelzőről személyre szabhatunk. Már a járműhöz való közeledést és a beszállást is akusztikai üdvözléssel kíséri az autó, búcsúzásul pedig különleges Aura hangokat hallhatunk.

Az EQS nem csak az érzékekhez szól, hanem önmaga is érzékelni képes, méghozzá számos tekintetben. A zászlóshajóban akár 350 érzékelő gondoskodik a megfelelő észlelésről, legyen szó távolságokról, sebességről, gyorsulásról, fényviszonyokról, csapadékról és hőmérsékletről, vagy akár az ülések foglaltságáról.

A rendszer az érkező információkat villámgyorsan feldolgozza és döntéseket hoz. Képességeit az új tapasztalásokkal a mesterséges intelligencia révén gyarapítja, a tanulóképesség pedig fokozza a felhasználói élményt.

Akár 0,20-es légellenállási együtthatójával az EQS új mércét állít fel a sorozatgyártású autók között, ez pedig hangszigetelés tekintetében is a világ egyik legjobbjává teszi.

A kiváló aerodinamika nem csak a hatótávra, de a zajszintre is pozitív hatással van. A széria Akusztika komfort csomag számos kiegészítő szigeteléssel fokozza a csendességet. A szél- és más külső behatások zaját még tovább csökkenthetik az opcionálisan elérhető, többrétegű, akusztikus oldalüvegek. Az opcionális panorámatető speciális tömítésekkel és szélterelőkkel biztosítja a csendes közlekedést.

Az EQS akár 770 kilométer megtételére is képes a WLTP szabvány szerint, ami már a belső égésű motorok esetében is komoly hatótávnak minősül tankolás nélkül.

Minden EQS modell hajtásáról egy hátul található elektromotor gondoskodik, az összkerékhajtású 4MATIC változatok esetén pedig az első tengelyt egy másik elektromotor hajtja. A moduláris hajtáslánci koncepció kivételesen széles lehetőségeket kínál: már a piaci bevezetéskor elérhető lesz egy 333 és egy 524 lóerős verzió, az akár 762 lóerős csúcsverzió pedig jelenleg fejlesztés alatt áll.

Az EQS új generációs akkumulátorai sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, mint az eddigi EQ-modellek megoldásai. A legnagyobb akkumulátor nettó 107,8 kilowattórás kapacitása körülbelül 26 százalékkal nagyobb, mint az EQC akkumulátoráé. A tartósságot pedig 70 százalékos kapacitásra vonatkozó tíz év vagy 250.000 kilométeres garancia szavatolja.

 

A hajtásrendszertől függően 10- vagy 12-cellás modulokba rendezett akkumulátorok 90 vagy 107,8 kilowattórás felhasználható kapacitást kínálnak. Optimalizált kialakításuk 10 százalék alá csökkenti a létrehozásukhoz szükséges kobalt mennyiségét, későbbi újrahasznosításuk pedig a Mercedes-Benz átfogó stratégiájának részét képezi. Az EQS akkumulátorai a németországi hedelfingeni gyárban készülnek, 2022-től karbonsemleges eljárással.

Az EQS minden európai vásárlója egy éven keresztül ingyenesen használhatja a gyorstöltőállomás hálózatát, amely a többi Mercedes me Charge töltőponttal együtt összesen több mint 200 ezer nyilvános töltőhelyet jelent.

A Plug & Charge funkció megkönnyíti a töltőállomások használatát is: elég csak kompatibilis készülékhez csatlakoztatni az EQS-t, az engedélyezés és a töltés azonnal megkezdődik. A fizetés automatikusan a Mercedes me Charge rendszerén keresztül történik. Az egyes megállók optimális beiktatását pedig az elektromos intelligenciával felvértezett navigáció is segíti, amely számos tényezőt figyelembe vesz a megfelelő útvonal kialakításához

Az EQS forgalmazásának megkezdésekor két modell lesz elérhető, egyaránt a nagyobb, 107,8 kilowattórás akkumulátorral. Az EQS 450+ maximális teljesítménye 333 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 568 Newtonméter. A luxuslimuzin álló helyzetből csupán 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, végsebességét pedig elektronika limitálja 210 kilométer/órában.

Az összkerékhajtású EQS 580 4MATIC vezetője 524 lóerőnek és 855 Nm nyomatéknak parancsol, ami különösen dinamikus menetteljesítményeket tesz lehetővé. A 0-100-as gyorsulás csupán 4,3 másodpercig tart.

Egyetlen dolog, amiről az online bemutatón nem beszéltek, az ár. Ám azokban a körökben, ahol ez a prémium limuzin szóba jöhet, ilyen csekélységekkel már nem foglalkoznak.

Cash/fotó: Daimler Media