A 100 lóerős benzines 6,2, az 50 kWh elektromos 12 millió

 

 

Az új Mokka igyekszik a hagyományos hajtáslánchoz ragaszkodók valamint az elektromos autók iránt érdeklődő ügyfeleinek is kedvében járni. Többféle erőforrás és számos opcióból lehet kialakítani kinek-kinek a saját verzióját. Mindennek csak az anyagi lehetőségek szabnak határt.

A 2021 márciusában eladott Opelek száma elérte a tavalyi szintet – kezdte az online sajtótájékoztatót Dallos Attila, az Opel hazai márkavezetője. A B-SUV szegmens 27%-át teszi ki az értékesített járműveknek, ezt igyekszik feljebb tornászni a már itthon is kapható az új Opel Mokka, mely a hagyományos hajtásláncok mellett teljes értékű elektromos autóként is kapható lesz a moduláris, CMP-platformnak hála.

Az új Mokka vetíti előre a márka jövőbeni arculatát, identitását, melynek középpontjában a VIZOR, az autó orrán található sötét plexi-panel áll. Ez az első generációs, 1970-ben bemutatott Opel Mantáról mintázták. Minden Mokka LED-es fényszórókat kap elöl-hátul, melyek a 14 külön-külön vezérelhető egységnek köszönhetően a szegmens leghatékonyabb fényforrásának számít.

A beltérben 7 és 7, a jobban felszerelt példányok esetében 12 és 10 colos kijelzőkkel találkozhatunk, már az alapnak számító, Edition modellhez is kapunk légkondit, bőrkormányt, elektromos kéziféket, automata vészfékasszisztenst, gyalogosfelismerést, aktív sávtartót, sebességtartót és 6 irányban állítható vezetőülést. A legmagasabb, Ultimate felszereltségi szinthez jár az Alcantara kárpit, az Opel Connect szolgáltatás, ülésfűtés, holttérfigyelő, kormányfűtés és kulcs nélküli indítás.

A PSA-s testvérmodellekkel ellentétben a Mokka nem kap benzines szívómotort, az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 100 és 130 lóerővel lesz elérhető, utóbbihoz nyolcfokozatú automata is kérhető lesz. Az 1,5 literes dízel 110 lóerőt és 250 Nm-es maximális nyomatékot kínál majd, az alapmotorhoz képest 660 000 forintos felárért.

Az elektromos Mokka egy 50 kWh-s, folyadékhűtéses akkucsomagot kap, a WLTP szerint 324 kilométeres hatótávra lesz képes. Alapfelszereltségnek számít a hőszivattyús fűtés és az egypedálos vezetés, az állandó mágneses szinkronmotor 136 lóerőt és 260 Nm-t teljesít. Az egyfázisú, 7,4 kW-os tölthetőség mellett feláras a 11 kW-os, háromfázisú töltés, utóbbival 5 óra alatt lehet felölteni az autót 0-ról 80%-ra, míg a 100 kW-os villámtöltéssel ez 30 percre redukálható. Az elektromos modell hazai ára egyelőre nem ismert, de az importőr igyekszik akciókkal 12 millió forint alatti értékkel indítani. A 100 lóerős benzinmotorral, Edition felszereltséggel 6 199 000 forinttól vásárolható meg az új Opel Mokka – olvasható az alapjarat.hu bemutatójában.

Cash/fotó: media.opel.com