Márciusban érkezik a szoftverfrissítés
A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze a VW ID-család autóinak rendszerében. Olyan kellemetlen apróságoktól kezdve, minthogy véletlenszerűen bekapcsol a riasztó, csak bedugott töltőkábellel megy az állófűtés, vagy, hogy véletlenszerűen lemerül a 12 voltos akku, komolyabb problémákig terjednek, mint például, hogy nem old ki a hátsó dobfék, vagy, hogy nem lehet kinyitni az ajtót.
A Volkswagen hivatalosan bejelentette: a 2.1-es szoftververzió érkezését az ID-családhoz, amely az eddigi kisebb-nagyobb problémák javítása mellett egy nagyon hasznos újdonságot is bevezet, mégpedig az OTA (Over-the-Air) frissíthetőséget. Ez azt jelenti, hogy kevesebbszer kell majd meglátogatni a szervizt a villanyautókkal, hiszen a szoftveresen orvosolható hibákat WiFi-n, vagy mobilhálózaton az autóban ülve letölthetjük és telepíthetjük.
Az év 8. naptári hetétől gyártott ID.3-asok és ID.4-esek már automatikusan a 2.1-es szoftverváltozatot kapják, akiknek viszont korábbi gyártású autó jutott, azoknak még egyszer el kell menni szervizbe a frissítés telepítéséhez.
A legelső OTA-frissítést jelenleg több mint 3000 céges autóban tesztelik, a vásárlókhoz idén nyáron érkezik meg. Ezt követően háromhavonta megjelenik egy újabb frissítés, ami nem csupán esetlegesen felmerülő hibákat javít, hanem optimalizálja a rendszer teljesítményét, és újabb funkciókkal bővíti az autók tudását. Így minden megvásárolt és átadott ID. szoftvere folyamatosan azon a szinten maradhat a jövőben, amivel az újak megjelennek – írja a Volkswagen.
Az interneten keresztül történő szoftverfrissítés egyre gyakoribb az autóiparban, többek között a Volvo és a Polestar is a napokban küldte ki az elsőt elektromos autóira, amely a fedélzeti számítógép optimalizálása mellet a hatótávolságon, és a töltési teljesítményen is növelt – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.
Sajnos az ID.3 tavaly őszi startjánál sem lehetett még teljes az öröm, mivel az autók szoftvere még ekkor sem volt teljesen kész. Ezért a cég egy ügyes marketinghúzással First Movers klub néven előrevette azokat a vásárlókat, akik hajlandók voltak így is átvenni a kocsikat. A problémák az ID.4-et is érintették, amelyből néhány különösen fontos európai piacon történt pár ezer darabos kiszállítás még tavaly év végén, de az igazi nagy gyártási ütemmel a vállalat meg akarta várni a javított szoftvert. Jelenleg egyébként, a Nextmove információi szerint állnak az ID. sorozat egyes példányainak kiszállításai, mivel több autóban nem működik az Apple Carplay szolgáltatás.
Most, mint sokszor, ismét a német Nextmove villanyautó-kölcsönző és tesztelő brigád tudta meg elsőnek, hogy március elején megérkezik a 2.1-es szoftververzió, amitől több probléma javítását is várják. A tesztelők összesen 22 hibát számoltak össze az autók rendszerében, de német fórumozók is vezetnek egy listát.
Remélhetőleg a mostani frissítés mindent megold, és most már megbízhatóan működik majd a platform szoftvere, ezzel zöld utat engedve a testvérmodellek gyártásának is. Üröm az örömben, hogy még mindig nem működik a VW vezeték nélküli frissítési szolgáltatása, ezért a nagyjából 60 ezer eddig eladott ID.3-at és 4-et mind be kell majd vinni a szervizbe, és ott kell hagyni a kocsit egy napra. A VW – legalábbis Németországban – 2 napra csereautót biztosít.
Cash/fotó: Google