Amerikában mindössze 9000 hidrogénautó fut az utakon
Elektromos vagy hidrogénhajtás a jövő alternatívája, merül fel a kérdés nap, mint nap. Kétségtelen tény, egyelőre az elektromos autók a népszerűbbek és nagyságrenddel több fut belőlük az utakon. Az azonban mindenkit meglepett, hogy tavaly 55 százalékkal kevesebb hidrogénautót adtak el az USA-ban, mint egy évvel korábban.
Az Egyesült Államokban a tüzelőanyag-cellás elektromos járművek eladásai 5 évvel ezelőtti szintre estek vissza, anélkül, hogy ez az arány prognosztizálható lett volna.
A Kaliforniai Tüzelőanyag-cella Szövetség (California Fuel Cell Partnership) adatai szerint 2020-ban összesen mindössze 937 darab hidrogén üzemanyagcellás személygépkocsit értékesítettek, amely 55%-os visszaesés a 2019-es 2089 darab után.
A legnépszerűbb FCEV 2020-ban a Toyota Mirai volt, amelyből 499 példány talált gazdára (2019-ben 1502 db, 67%-os a csökkenés), a második a Hyundai NEXO, 208 darabos eladással (22%-os visszaesés, 267 darabról), az egyéb típusok eladásai pedig 230 darabot tettek ki, amely 28%-os visszaesést jelent az előző évi 320 darabról.
Az elmúlt évtizedben a hidrogénautók eladása 2018-ban érte el a csúcsot az Amerikai Egyesült Államokban, akkor 2368 FCEV személyautót adtak el, 2019-ben ehhez képest már 12%-os csökkenést szenvedett el a piac. Amerikában összesen körülbelül 9000 hidrogénautó fut az utakon.
Abban a hidrogénhajtás elkötelezettjei is csak reménykednek, hogy a világjárványt követően ez az iparág is kitör a recesszióból.
Cash/fotó:cargroups