Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje közölte vele, hogy nem szállít zsidó utasokat. A nő panaszt tett, az ügy pedig országos botrányt kavart Kanadában, miután kiderült: mások is hasonló tapasztalatokról számoltak be, miközben az Uber kezdetben mindössze egy visszatérítéssel próbálta lezárni az esetet.

Miriam Mattova feljelenti az Ubert, miután egy sofőr az útja közepén kitette őt az autóból, és közölte, nem szállít zsidó utasokat. Az esetről beszámoló Jerusalem Post szerint a különös fuvar még november végén esett meg, amikor a nő egy barátnője által rendelt Uberrel indult haza. A beszállás után videóhívásban mesélt valakinek a nemrég lezajlott izraeli útjáról, amikor az autó hirtelen megállt egy kereszteződésben. A sofőr közölte vele, hogy nem viszi tovább.

A modell döbbenten szembesült azzal, hogy a sofőr vallási alapon utasította vissza. Egy másik autót rendelt, hazament, másnap pedig részletes panaszt nyújtott be az alkalmazásban.

Az Uber ajánlata: visszatérítés

A vállalat csak akkor reagált érdemben, amikor az ügy bekerült a kanadai sajtóba. Telefonon közölték, hogy visszafizetik az utazás árát, ám a nő szerint az eset jóval túlmutat egy hibás fuvaron, és egyértelműen antiszemita diszkrimináció történt. Arra a kérdésére, hogy a sofőrt elbocsátják-e, nem kapott választ. Egy későbbi e-mailben mindössze annyit írtak, hogy majd beszélnek az érintettel.

A modell jogi képviselője szerint az Uber hozzáállása inkább egy biztosító eljárására hasonlított, mint egy súlyos kirekesztési ügy kezelésére. Levelet küldött a cégnek, amelyben azt követeli, hogy minden sofőr szerződésében legyen egyértelmű tiltás a vallási vagy egyéb alapon történő diszkriminációra. Ha nem érkezik kielégítő válasz, emberi jogi beadványt nyújt be az ontariói hatóságnál.

A modell az esetről az Instagramon is beszámolt. Ezt követően több felhasználó jelezte a közösségi oldalán, hogy velük is történt hasonló, és hiába tettek bejelentést, az Uber nem reagált érdemben. Szerinte ez már rendszerszintű probléma, amelyben a vállalatnak felelősséget kell vállalnia. Anyagi ellentételezést nem kér – ha a cég mégis pénzt ajánl, azt izraeli jótékonysági szervezetnek adná.

Amire valójában szüksége van, az a hivatalos bocsánatkérés és a sofőr munkaviszonyának megszüntetése.

Forrás: index.hu Kép: YouTube