Az új regisztrációs listák élén a VW egyre több tűszúrást érez más gyártóktól. A Golfnak ismét utat kellett engednie más modelleknek – nem csak a saját soraiból – írja az auto-motor-und-sport.de.

 

A politikában jelenleg folyamatosan egy fordulópontról beszélnek. Jelenleg ezt tapasztaljuk a német új regisztrációs statisztikákban? Mert úgy tűnik, hogy a VW Golf végleg kiszorult a csúcsról – írja a német portál. Míg az örökös wolfsburgi idol 2024 első öt hónapjában minden alkalommal megszerezte a csúcsot, augusztusban zsinórban harmadszor kellett egy másik modellnek átadnia a helyét. A VW T-Roc esetében ez legalábbis a saját cégünktől jött, de a tendencia egyértelműnek tűnik.

Nem csak ez: a második helyezett VW Tiguan is a Golf előtt végzett. A wolfsburgi csapat számára pedig különösen fájdalmas: augusztusban nem az igazi csúcskutya végzett az utolsó dobogós helyen, hanem a rüsselsheimi rivális, az Opel Astra.

A Golf csak a negyedik helyen maradt a cseh Skoda Octavia, a VW Polo, az Opel Corsa és a VW Passat előtt. A Mercedes GLC-vel és a BMW X1-gyel két prémium SUV zárja az első tízet.

 

Új regisztrációk Top 30 – 2024. augusztus

1. VW T-ROC 5,707 darab

2. VW TIGUAN 4,518

3. OPEL ASTRA 4,315

4. VW GOLF 4,258

5. SKODA OCTAVIA 3,834

6. VW POLO 3,599

7. OPEL CORSA 3,589

8. VW PASSAT 3,209

9. MERCEDES GLK, GLC 2,724

10. BMW X1 2,661

11. MINI 2,619

12. VW TAIGO 2,604

13. VW T-CROSS 2,564

14. TOYOTA YARIS 2,486

15. AUDI A6 2,434

16. MERCEDES C-OSZTÁLY 2,398

17. 3-as BMW 2,383

18. MERCEDES E-OSZTÁLY 2,235

19. 5-ös BMW 2,187

20. SKODA KAROQ 2,182

21. OPEL MOKKA 2,094

22. DACIA SANDERO 2,058

23. BMW X3 1,984

24. FORD FOCUS 1,958

25. TESLA Y MODELL 1,957

26. VW TRANSPORTER 1,956

27.SEAT LEON 1,939

28. SEAT ARONA 1,935

29. SKODA FABIA 1,887

30. MERCEDES GLA 1,861

Összességében augusztusban alig volt mozgás, így alig volt anomália, eltekintve attól, hogy a legtöbb modellsorozat még a kevésbé fényes júliushoz képest is kisebb számban fogyott.

Wolfsburg vezetőinek aggódnia kell, hogy az állandó akciós programok ellenére csak egy elektromos autó tudott bekerülni a legjobb 50 közé: az ID.7 a 47. pozícióba.

A Tesla Model Y júniusról júliusra a 21. helyről a 40. helyre esett, most ismét feljebb került (augusztusban a 25. hely).

Ha az előző év, 2023 augusztusát vesszük alapul, a brandenburgi Grünheide-ben épített amerikai autó 59,2 százalékos mínusszal továbbra is a vesztesek közé tartozik.

Hasonlóan rosszul szenvedett a Cupra Born (-56,5%), míg a Fiat 500 még ennél is nagyobb veszteségeket szenvedett (-74,8%). Ez a trió jól példázza az e-autók jelenlegi helyzetét a német piacon.

A legnagyobb növekedést az Opel Astra (+102,3%), a Seat Ibiza (+85,6%) és a VW Taigo (+72,2%) érte el.

Forrás: autoszektor.hu Kép: YouTube