[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kvj8nutl’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Blikk-talk: mennyivel lesz drágább taxizni?
A Blikk Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét kérdezte.
Lassan a 600 forintos benzinár sincs messze, így talán nem is az a kérdés, emelnek-e tarifát, hanem hogy mennyire?
Erre pontosan még nem tudok válaszolni. A napokban lesz egy egyeztetésünk a fővárosi önkormányzattal, kérdés, befogadják-e a javaslatunkat. Az emelés mértéke így a tárgyalások kimenetelétől nagyban függ. Egy biztos: nem csak a benzin ára, de a szerviz- és az alkatrészköltségek, a biztosítási díjak is olyan mértékben emelkedtek, hogy az együtt tarfiakorrekcióért kiált.
Akkor nézzük így: a szakma mekkora emelést tartana optimálisnak?
A bevételünk több mint 30 százaléka megy el ezekre a plusz terhekre. Ha csak ennyi emelést kapnánk, az is csak ezeket a költségeket fedezné, de természetesen tisztában vagyunk a fogyasztói lélektani határral, amit még éppen el tudnának az utasaink fogadni. Ezért kell erről egyeztetni.
[/av_textblock]
[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kvj8p93r’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
A vírus miatt közben kevesebb lett a taxis és az utas is. Folytatódik ez a folyamat?
A kollégáim egyszerűen biztosabb állás után néznek, és ez minden szektorban igaz. A taxis szolgáltatásnak pedig nem csak a beindítása, de a fenntartása is iszonyatos költség. Taxira csúcsidőben már a pandémia előtt is nagyobb igény volt, mint csúcsidőn kívül, de ha a forgalmi szempontokat is figyelembe vesszük, és éppen sehol sincsenek rendkívüli lezárások, a jelenlegi létszámunk – úgy ötezer taxis – biztosítani tudja a szolgáltatás ellátását. Nem vagyunk „kéklámpások”, ugyanott tudunk menni, ahol a többi jármű, leszámítva a buszsávokat, de azokból azért nincs túl sok még Budapesten.
Forrás: BLIKK
[/av_textblock]