A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el.
Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen az Egyesült Államokban, amiben több 2023 és 2024 között gyártott ID.4 elektromos crossover és Atlas SUV is érintett. A tulajdonosokat legkésőbb január 30-án fogják értesíteni, addig is biztonsági okokból kompromisszumokkal kell hogy együtt éljenek a hibák miatt.
Talán a legsúlyosabb gond az ID.4-eket érinti, mivel spontán kigyulladhatnak gyorstöltés közben. A Carscoops információi szerint 2025 elején már kigyulladt egy autó egyenáramú gyorstöltés közben, majd rá fél évvel még egy. Ezt követően még 2-3 tűzesetről tudnak, de egészen mostanáig sem a Volkswagen USA, sem az akkumulátorokért felelős SK Battery America nem találta meg az esetek okát az incidensek eltérő jellege miatt. Nemrég azonban egy leégett autóban olyan akkumulátor cellamodulokat találtak, amelyekben eltolódtak az elektródák – állítja a két vállalat.
Ennek fényében átvizsgálták a korábban kigyulladt autókat is, amelyekben szintén megfigyelhető volt a katódok eltolódása. A vállalat közleménye szerint ezt a problémát a gyorstöltés közben fellépő melegedés okozhatja. Éppen ezért arra kérik az érintett tulajokat, hogy a visszahívásig ne használjanak DC gyorstöltőt, ne töltsék autóikat 80 százalék fölé, illetve lehetőleg a szabadban parkoljanak velük. Ne hagyják éjszakára töltőn az autót és tele akkumulátorral lehetőleg tereptárgyaktól távolabb álljanak meg.
Az NHTSA jelentése szerint azok az autók érintettek, amelyekbe az SK Battery America szállított az akkumulátort. Ezzel együtt Európa nem lehet érintett a visszahívásban, hiszen nálunk LG és PowerCo akkumulátorokkal készül az ID.4.
Leeshet a kereke
A második visszahívás visszafogottabb volumenű: mindössze 27 autót érint a probléma, köztük ID.4-eket, Atlas és Atlas Sport Cross modelleket. Előfordulhat ezeknél az autóknál, hogy rossz csavarokat szerelt be a gyártó, emiatt az meglazulhat és végül leeshet a kerék. Erre a problémára egy gyártósori munkás hívta fel a figyelmet, amikor az összeszerelés során észrevette, hogy a csavar nem a megszokott. Ekkor leállították a gyárat és vizsgálatot rendeltek el.
A vizsgálat megállapította, hogy a Volkswagen egyik beszállítója rossz csavarokat küldött, ez okozta a tévedést. Felhívják ügyfeleik figyelmét, hogy minél hamarabb keressék fel a márkakereskedéseiket ha megkapják a visszahívási értesítést, mert a menet közben leváló kerék nem csak magukra, de másokra nézve is rendkívül veszélyes lehet.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
