Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.
IMO

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized végéig kell várnunk, van egy köztes lépcsőfok, amelyben páran látnak fantáziát, ez pedig a félig szilárdtest akkumulátor.

Úgy néz ki, most egy megfizethető márka, az MG lehet az első, amely ezt sorozatgyártásba küldheti.

Átmenet

A tervek már teljesen hivatalosak, a kínai SAIC-hoz tartozó MG márka vezérigazgatója Chen Chui jelentette be a napokban, hogy az új MG4 lesz az első nagy példányszámú sorozatgyártású autó, amelyet ilyen akkumulátorral szerelnek. A hivatalos premier augusztus 5-én lesz.

Az újfajta akkumulátort a QingTao Energy szállítja a kínai autógyártónak és a különlegessége az, hogy csak 5 százalék folyékony elektrolitot tartalmaz. Úgy tudjuk, ez az arány a hagyományos akkucelláknál akár 15% is lehet.

Az új akku energiasűrűsége 180 Wh/kg, ami ahhoz képest, hogy LFP-ről beszélünk nem rossz, de persze elmarad a jelenleg gyártásban lévő NMC cellák 260+ Wh-s értékétől. Az MG szerint a félig szilárdtest-akku 13,8 százalékkal jobban őrzi meg kapacitását -7°C hőmérsékleten, mint egy átlagos LFP. A típusba 70 kWh kapacitást szerelnek.

A fenti adatokhoz persze hozzátartozik, hogy a sanghaji autókiállításon láttunk más gyártóknál is 185, vagy akár 205 Wh/kg energiasűrűségű LFP cellát, a hagyományos NMC-k pedig egészen 500 Wh-ig skálázódtak.

A bejelentés különlegessége talán az, hogy az új technológiát egy viszonylag olcsó modell kapja meg és már gyártásba is megy az új technológia. Az előző generáció magyar ára 12-14 millió forint között mozgott.

Forrás: villanyautosok.hu Kép: YouTube

Kapcsolódó cikkek