Az Uber

 

  • Az Uber, amely nemrégiben tért vissza a budapesti taxipiacra, kiváló negyedéves beszámolóval lepte meg a befektetőit.
  • A sima fuvarozás mellett az ételbiznisz is jobban megy.
  • A cég az európai piacon a BYD-vel működik együtt.

 

Az Uber, az autómegosztó szolgáltatás úttörője a Wall Street-i elemzők várakozásánál jobb eredményekről számolt be idei második negyedéve után.

Az egy részvényre eső nyereség 47 cent lett a várt 31 cent helyett, az árbevétel 10,7 milliárd dollár volt a szakértői jóslatban szereplő 10,57 milliárd dollár helyett. Az árbevétel 16 százalékkal volt magasabb, mint 2023 április–júniusában. A mobilitás-üzletág 23 százalékkal több pénzt zsebelt be az egy évvel korábbinál.

 

Az Uber bővítette alaptevékenységét és nőtt az étel-házhozszállítási divíziójának bevétele is, miután az emberek gyakrabban rendeltek rajta keresztül ennivalót. Emellett emelkedett az Uber tagsági kártyával rendelkezők száma is – mondta Dara Khosrowshahi,a cég vezérigazgatója.

A vállalat „havi aktív platformfelhasználóinak” száma az egy évvel korábbi 137 millióról 156 millióra ment fel. A fuvarok száma 2,28 milliárdról 2,77 milliárdra nőtt. A cég májusban jelentette be, hogy partnerségre lép az élelmiszer-kiszállítással foglalkozó San Franciscó-i Instacarttal és hozzáadja ételszállítási alkalmazásához a „vendéglő” opciót. Ezzel a fogyasztók éttermekből is vásárolhatnak az interneten ételeket.

 

Az Uber és a BYD pedig júliusban jelentette be, hogy 100 ezer elektromos autót tesznek előérhetővé a szolgáltató sofőrjeinek Európában és Latin-Amerikában. A két vállalat együtt akar működni az autonóm vezetés területén is. Az USA-ban, amely barátságtalanul bánik a kínai villanyautókkal, a Teslával rendelkező Uber-sofőröket támogatja a cég. (Via CNBC)

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció