Az új Toyota Land Cruiser egy olyan mestermunka, mely a hagyomány és a modernitás tökéletes ötvözetét kínálja. Az elődök legendás formavilágát örökölte, melyet a legmodernebb technológiai és dizájn elemek tesznek még kifinomultabbá. Képes a legkeményebb terepen is kiemelkedő teljesítményre, miközben a vezető és az utasok számára kifinomult kényelmet és biztonságot biztosít.

 

A Land Cruiser jellegzetes külső vonalai, erős arányai és ikonikus részletei garantálják az autentikus terepképességeket, miközben az aerodinamikai elemek és a modern formatervezés maximalizálja a hatékonyságot és a stabilitást. A belső tér magas színvonalú kialakítása és testreszabható digitális technológiái egyaránt lenyűgözőek. Minden részlet gondosan megtervezett és precízen kidolgozott, hogy a vezetés élménye tökéletes legyen minden körülmény között. Az ülések kényelme és tartása, a vezérlők intuitív elhelyezése és a legújabb multimédiás rendszer mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az új Land Cruiser ne csak egy jármű legyen, hanem egy élmény. Az autó belső tere tágas és funkcionális, kiválóan alkalmazkodik az utasok igényeihez és a csomagok tárolásához egyaránt. A különleges kárpitok és a minőségi anyagok együttesen teremtenek egy elegáns és kényelmes környezetet, melyben minden utazás kellemes élményt nyújt. Az új Land Cruiser nem csupán egy jármű, hanem egy életstílus és egy hagyományokkal és modernitással telített ikon. Aki úgy dönt, hogy ezt a legendát választja, az nemcsak egy autót vezet, hanem egy történetet, egy örökséget és egy új kalandokkal teli utat kezd el.

Az új Toyota Land Cruiser formái egyértelműen kifejezik, hogy az autó egy teljes értékű terepjáró, amely eleve erős és stabil. Alapvető megbízhatóságát tükrözi az olyan alkatrészek formája és összetétele, amelyeket úgy terveztek, hogy megbirkózzanak a zord körülményekkel, és sérülés esetén könnyen cserélhetők legyenek. Időtlenséget sugall a formatervezés egyszerűsége is, amely kifejezi a minőséget, és később sem fog elavultnak tűnni. Emellett a forma funkciót követ filozófia olyan professzionalizmust tükröz, amely a csúcsminőségű célszerszámokra jellemző. Ezek az elemek együttesen az örökség és a modernitás fúzióját hozzák létre, amely egy olyan Land Cruisert eredményezett, amely az ősökben gyökerezik, mégis megfelel korunk legmagasabb elvárásainak.

A klasszikus Land Cruiser sziluett a korai Land Cruiser modellek határozott vonalaira utal (a 40-es és 70-es sorozat hatásai egyértelműen érvényesülnek), erős vízszintes tengellyel, hosszú motorháztetővel, meredek szélvédővel, rövid első túlnyúlással és jellegzetes trapéz alakú kerékjárati ívekkel. Az arányok is hűek a Land Cruiser formatervezési örökségéhez, a doboz alakú utastér az autó függőleges tengelye mögé került, hogy a belső tér és a kényelem egyaránt javuljon. Az autó teljes hossza 4925 mm, szélessége 1980 mm, magassága 1935 mm, míg a tengelytávja 2850 mm. Az orr-rész kialakítása és arányai klasszikus Land Cruiser megjelenést eredményeznek. A funkcionális részek középre csoportosulnak, a magasan elhelyezett fényszórók pedig segítenek elkerülni a sérüléseket nehéz körülmények között. A célszerűség érzetét tovább hangsúlyozza a klasszikus TOYOTA logó visszaállítása elöl középen és hátul a rendszámtábla felett. A praktikumot a lökhárítók sarkai is erősítik, amelyek sérülés esetén könnyen cserélhetők.

Az alapfelszereltségben a fényszórók között választható egy elegáns, vízszintes elrendezésű, hármas felosztású LED egység vagy egy klasszikus, kerek bi-LED. Az irányjelző függőlegesen lett elhelyezve és természetesen látványos nappali menetfény is van. A sérülések elkerülése érdekében az első ködlámpákat mélyen a lökhárító sarkaiba süllyesztettek, az első és a hátsó sarkok lekerekítettek (ami szintén segíti a manőverezhetőséget), az ajtók alsó részei pedig barázdáltak és homorú felületűek. A tervezés során az egyik legfontosabb prioritás volt, hogy a vezető számára a lehető legjobb kilátást biztosítása az autó előre és oldalra. Ennek eredményeképpen a motorháztető olyan megemelt oldalú formát kapott, amely megkönnyíti a jármű sarkainak meghatározását, valamint egy alacsonyabb középső részt, amely javítja a kilátást előre, és csökkenti a holtteret közvetlenül a jármű előtt. Az oldalsó kilátás javítása érdekében az A-oszlop meredekebb szögben áll, a tükröket az ajtókhoz rögzítették, az övvonalat pedig – a klasszikus Toyota BJ70-re utalva – a jelenlegi modellhez képest mintegy 30 milliméterrel lejjebb tolták. A karosszérián kemény éles és fényes ívelt felületek kontrasztja jelenik meg, ami egyszerű, modern, mutatós és profizmust sugárzó megjelenést eredményez. Az összhatás olyan, mintha a Land Cruisert egy nagy darab tiszta fémből faragták volna.

Az autó széles kiállása, a szélesített első és hátsó sárvédőívek és a karosszéria karakteres formája együttesen a stabil teljesítményt hangsúlyozza. Hátul a lámpák ismét szorosan összehúzott, függőlegesen egymásra helyezett egységekben helyezkednek el. Az új Land Cruiser modellváltozattól függően 18” vagy 20” könnyűfém keréktárcsákat kap, új formákkal. A széles színpaletta része lesz a klasszikus Smoky Blue és Sand fényezés is, világosszürke tetővel kombinálva. A karosszériakiegészítők széles választéka lehetőséget ad az ügyfeleknek arra, hogy járművüket igényeiknek megfelelően alakítsák, beleértve a tetősíneket, az oldalsó fellépőket és a nyitható hátsó szélvédőt.

 

Kifinomult aerodinamika

A jellegzetes külső kialakítás számos olyan részletet tartalmaz, amelyek javítják a jármű aerodinamikai teljesítményét. A légellenállás csökkentését segítő funkciók közé tartozik a felső hűtőrácson található zárható elem, amely nagy sebességnél bezáródik, hogy megakadályozza a levegő beáramlását a motortérbe, csökkentve ezzel a légellenállást és a felhajtóerőt. Az első kerekek elé légterelőket helyeztek el, amelyek csökkentik a gumiabroncsokat érő légáramlást, és a levegőt a féktárcsák hűtésére irányítják. Ezek a légterelők deformálhatók, így ellenállnak a durva útviszonyoknak is. További intézkedések közé tartozik az első oszlopok és az esőcsatornák szintkülönbségének csökkentése, valamint az ajtótükrök visszahajlási szögének és a ház profiljának pontos kiszámítása a turbulencia elnyomása érdekében. Az oldalsó ajtóbetétek a jármű oldala mentén a légáramlás kiegyenlítése érdekében kerültek kialakításra, a hátsó légterelő pedig segít a légáramlást elvezetni a jármű hátsó részétől és így csökkenteni a felhajtóerőt.

Funkcionális, mégis a prémium kategóriát idéző belső tér

A belső kialakítás a biztonságos, funkcionális, terepezésre alkalmas megjelenést fejezi ki, hangsúlyt fektetve a tartósságra, a magas minőségre és a fáradtságot csökkentő intézkedésekre.

A műszerfal és az ajtók felső díszlécei erős vízszintes vonalakat kaptak, amelyek megkönnyítik a vezető számára a tájékozódást kihívást jelentő körülmények között is. Emellett nyitottá teszik az utasteret, így kiváló kilátást biztosítva a fedélzeten tartózkodók számára. A panel keresztmetszete az első utas előtt alacsonyabbra került, ami még tovább fokozza a nyitottságot.

Az információforrások, mint a műszeregység és a multimédiás kijelző magasra kerültek, hogy jól láthatóak legyenek. A széles konzolfelület – ez a Land Cruiser jellegzetessége – a vezetéshez szükséges kezelőszerveknek a gyors és intuitív kezelhetőség érdekében a vezetőhöz közel biztosít helyet. A digitális műszeregység (9” vagy 12,3” a felszereltségi szinttől függően) a mérőműszereket és az adatokat éles grafikával jeleníti meg, amelyek minden fényviszonyok között jól leolvashatók. A multimédiás rendszerhez nagy felbontású érintőképernyőn (8” vagy 12,3”) lehet hozzáférni. A csomag része a felhőalapú navigáció, amely a naprakész közlekedési információkat és a „Szia Toyota” hangvezérlést is felvonultatja, amely több funkció és rendszer hangutasításos vezérlését teszi lehetővé.

A kapcsolók fizikai formáját és kezelési módját egységesítettük – egyszerű billenő- vagy nyomógombok lettek –, így a vezető könnyen kezelheti őket anélkül, hogy a szemét le kellene vennie az útról vagy testtartását meg kellene változtatnia.  Az olyan járműrendszer-funkciókhoz – mint a Multi-Terrain Select terepválasztó – használt tekerőtárcsás kezelőszerv és nyomókapcsoló kombinációjának kialakításakor profi rallyversenyzőkkel konzultáltak. A térdtámaszok és a párnázott ajtótámaszok védelmet nyújtanak, ha a helyzet nehezebbé válik, az ajtópanel teteje pedig kivágott profilt kapott, így a vezetőnek van helye a könyöke szabad mozgatására. Az új kormánykerék kialakítása tükrözi a masszív, stabil külső formavilágot, széles küllős nyílásokkal, amelyek segítenek megelőzni az ujjak sérülését a kormány visszarúgása esetén. A középső betéten a klasszikus TOYOTA logó látható, a funkciókapcsolók pedig racionálisan vannak elhelyezve a középső küllők bal és jobb oldalán.

A precizitás és a minőség érzetét fejezi ki a kapcsolók és az olyan részletek összehangolt kialakítása, mint a szellőzőnyílások és az üzemmódválasztó körüli fogazott minták, a vastag kárpitanyagok és a kötélre emlékeztető kárpitszegélyek, valamint a megmunkált fém benyomását keltő díszítőelemek. Az egész belső tér egységes megjelenésű, egységes anyagminőséggel, tapintással és formákkal, amely erős karaktert sugároz. A funkcionalitást szolgáló területek laposak és kemények, az érintési pontok puhák és vastag borításúak, kiváló minőségérzetet keltve. A mérnökök digitális tervezési technikákat alkalmaztak a különböző részek egyetlen egységbe történő egyesítésére, például a digitális műszeregység és a központi kijelző a nagy műszerfalon belülre került, így kevésbé szegmentált.  Az új, egyszerűsített tetőkárpit-forma növeli a térérzetet, és opcióként választható nyitható napfénytető vagy a második sor ülései fölé nyúló nagy, fix panorámatető.

 

Praktikus, tartós terepezésre hangolt ülések és kárpitok

Az új Land Cruiser kínálatában öt- és hétüléses kivitelek egyaránt megtalálhatók. Az első ülések új kialakításúak, hogy terepen való vezetéskor erős tartást biztosítsanak, és elektromos állítással is rendelhetők. A nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülés (manuálisan) kihúzható combtámasszal is rendelhető, amely további 50 milliméteres alátámasztást nyújt. A zökkenőmentes alátámasztás érdekében olyan kialakítást kapott, amelynek köszönhetően elkerülhető, hogy a meghosszabbított és a fő párna között rés keletkezzen. Az új első ülések háttámlája vékonyabb, ami javítja a hátsó utasok láb- és térdhelyét, és fűtéssel és szellőzéssel is rendelhetők.

A vastagabb uretánpárnák az utas testének szélesebb területére oszlatják el a nyomást, és úgy vannak kialakítva, hogy elősegítsék a medence optimális dőlésszöget, csökkentve a derékra és az izmokra nehezedő terhelést. A párna egy kemény alsó rétegen ül, ez a konstrukció segít megakadályozni, hogy az utas testtartása összeomoljon kanyarodáskor vagy sávváltáskor. Az oldalsó párnák tovább nyúlnak, segítve a test helyben tartását, amikor vízszintes erőhatások érik, például durva felületen való közlekedéskor. A második üléssor 60:40 arányban osztott, a hétüléses modellben pedig a harmadik sor két ülésből áll, amelyek kézzel vagy elektromosan síkba hajthatók.  Az elérhető kárpitok között valódi és szintetikus bőr, valamint a SUMITEX, egy elsőként alkalmazott új, strapabíró szövet szerepel, amely a Toyota japán üzemeiben újrahasznosított PET műanyagból előállított erős fonalból készült.

Tágas csomagtér

Az új ötüléses Land Cruiserben a síkpadlós raktér hosszabb és szélesebb, mint a jelenlegi modellben; a hétüléses változatban a szélesség nagyobb, de a hossza változatlan, ha a harmadik üléssort használják. A hétszemélyes változatban a harmadik sorban elhelyezett ülések mögött két 55 centiméteres bőröndnek van hely. A harmadik sor lehajtásával három 86 centiméteres bőröndnek, valamint egy 81 centiméteres és egy 69 centiméteres bőröndnek jut elég hely. Az ötüléses modellben a hely valamivel nagyobb, a 69 centiméteres táska helyett egy 75 centiméteres bőrönd is elfér. Az új Land Cruiser szériafelszereltségként felfelé nyíló hátsó ajtót kap, amely javítja a csomagtérhez való hozzáférést az elektromos nyitás és a külön nyitható szélvédő lehetőségével.

Forrás: Toyota CE