Újabb különös hibába szaladt bele múlt héten a Tesla, ami miatt nemcsak a gyártási folyamatot állították le, hanem egészen konkrétan vissza kellett hívni az összes eladott Cybertruckot. A probléma – a gázpedál alumínium fedőlemeze le tudott csúszni, és beleakadhatott a padlóba – ezúttal nem simán röhejes, hanem potenciálisan életveszélyes is volt, de a Tesla már meg is találta rá a korszakalkotó megoldást. Ez nem más, mint a fedőlemez leszegecselése, ami bármelyik másik gyártónak abban a pillanatban eszébe jutott volna, hogy fedőlemezt rak a pedálra.
Az egyelőre átmenetinek nevezett megoldásról többen is posztoltak az elmúlt napokban, és a Tesla saját dokumentációja is bizonyítja, hogy ezzel tervezik megoldani a csúszkáló lemez problémáját. Eszerint egy külön erre a célra készített fúróvezető eszközt kell használni a szegecseléshez, ennek segítségével fúrják ki a lyukat a lemezen, ahová aztán a szegecs kerül.
A dokumentáció arra is kitér, hogy előbb le kell mérni a lemez alja és a pedál alja közötti különbséget, és ha ez nagyobb 5 milliméternél, akkor nem szabad szegecselni, hanem ki kell cserélni az egész pedált. Ezután a szervizelő kollégának még le kell ellenőriznie, hogy jól csinálta-e a dolgot, és ki kell takarítania az így keletkezett koszt, hogy a boldog tulajdonos ismét igénybe vehesse az autóját. A gyakorlatban a kb. félpercesnek mondott, de a fúrást segítő szerkezet felhelyezésével és a takarítással együtt inkább kicsit hosszabb folyamat így néz ki:
Here is the @cybertruck 35 second recall fix at the Cyber takeover event pic.twitter.com/XGsINAEFHQ
— Aaron Cash (@aaronjcash) April 20, 2024
A Tesla állítása szerint a probléma azért jelentkezhetett, mert a gyártás során valaki engedély nélkül kicserélt valamit, de nehéz nem arra gondolni, hogy az egész elkerülhető lett volna, ha eleve rögzítik a fedőlemezt. Persze a Cybertrucknál ennek hiánya egyáltalán nem meglepő, a gyártási folyamat során ugyanis szinte minden olyan hibát elkövettek, amikre más gyártók már évtizedekkel ezelőtt megtalálták a megoldást. Ilyen volt
- a fényezés nélküli, emiatt rozsdásodó rozsdamentes acélkarosszéria,
- a gumikban kárt tevő dísztárcsák, amelyek helyett újakat kell tervezni,
- a terepre szánt autóból hiányzó differenciálzár,
- a sárban leeső sárvédők – amiket valójában le kellene szedni, amikor sáros környezetbe megy velük az ember, csak a Tesla elfelejtette elárulni, hogy hogyan –,
- és az is, hogy a Cybertruckot még autómosó módban sem szabad autómosóba vinni.
Így aztán nem meglepő, hogy tavaly ősszel még Elon Musk is beismerte, hogy a saját sírjukat ásták az autóval, de ha így mennek tovább a dolgok, pár évtized múlva talán a Cybertruck is eljut oda, ahol bármelyik másik gyártó bármelyik új autója tart, amikor megjelenik.
Forrás: telex.hu Kép: illusztráció