A hideg idő sem szegte kedvét tavaly a MOL Bubi használóinak Budapesten: az év utolsó hónapjában átlagosan napi 4 ezerszer utaztak a közbringákkal, a napi rekord pedig több mint 6 ezer volt 2023 decemberében. A felhasználók tavaly havonta átlagosan több mint 90 ezer kg, egész évben pedig összesen több mint 1000 tonna szén-dioxidtól mentették meg Budapestet.

 

Az elmúlt években végleg megdőlt az a tévhit, mely szerint a kerékpározás csak szezonális közlekedési mód. A MOL Bubit használó budapestiek ugyanis az év utolsó hónapjaiban is előszeretettel ültek kerékpárra: novemberben az átlagos napi utazásszám a 7 ezret is túllépte, és decemberben – a hideg idő ellenére – is több napon keresztül 5 és 6 ezer feletti volt a napi csúcs. Bár az átlagmutatón ekkor már érződött a tél érkezése, de még ennek ellenére is decemberben napi 4 ezres utazásszámot mért a MOL Bubin a Budapesti Közlekedési Központ.

A társaság szerint ez egyébként növekvő tendencia, hiszen 2021-ben 2-4 ezer, 2022-ben 4-7 ezer volt az év utolsó hónapjainak átlagos utasszáma. Látható tehát, hogy a fővárosban közlekedők ma már télen is versenyképes közlekedési módként tekintenek a MOL Bubira.

Munkába tekernek a legtöbben

A BKK egy korábbi felmérése szerint a többség munkába járásra, illetve a munkából hazajutásra (57%) használja a zöld kerékpárokat, emellett sokan intézik ügyeiket, kisebb vásárlásaikat (49%) is a MOL Bubival, illetve szórakozni is közbringával járnak (40%).

A fővárosban utazók jelenleg 201 helyszínen, többek között fontos közlekedési csomópontokban (például a Szentlélek téren vagy Zugló vasútállomáson) és közösségi közlekedési megállók közelében vehetik fel és adhatják le a MOL Bubi bicikliket. A flottában már összesen 2460 kerékpár szolgálja a budapestiek kényelmét, amelyekkel legfeljebb 10-15 perc alatt bárhová gyorsan el lehet jutni a város belső részein, hosszabb távolságokra pedig a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.

 

A környezetnek is jót tesz

A MOL Bubit használók havonta több mint 90 ezer kg CO2-kibocsátást* spórolnak meg, 2023-ban pedig összesen több mint ezer tonna károsanyagtól mentették meg Budapestet.

A MOL Bubinak a fővárosiak körében komoly a szemléletformáló hatása. Évről évre egyre többen ismerik fel, hogy kerékpárral közlekedni nemcsak kényelmes és gazdaságos, hanem sokszor – főleg a hagyományos közösségi közlekedési módokkal kombinálva – gyorsabb, mint autóval araszolni a forgalmi dugóban. Budapest jelentős részben a MOL Bubi közvetett hatására egyre többen közlekednek saját

kerékpárral is.

Forrás: BKK