Fiataloknak szóló úgynevezett „kezdőjogosítvány” bevezetését eredményezheti a közlekedésbiztonság javítását megcélzó európai uniós csomag. De a digitális jogosítvány és a bírságok határokon túli szigorodása is napirenden van.

 

Az Európai Unió 2050-t tűzte ki határidejéül annak a Vision Zero nevű programnak, mely a jóval kevesebb, inkább nullához közelítő halálos, Európai Unióban történő közlekedési balesetek számának elérését tűzte ki céljául.

E közlekedésbiztonsági célhoz új szabályokat is rendelnek az európai jogalkotók. Ennek keretében kiemelt figyelmet kapnak a fiatal sofőrök, és az alkoholos és módosult tudatállapotban történő vezetés elleni fellépések és a szabályszegők büntetésének határokon átívelő, szigorodó behajtása is szigorodni fog – írja a hvg.hu.

 

A múlt héten az Európai Parlament közlekedési bizottsága szavazott a határokon túli információkról és a módosult tudatállapotban lévő sofőrök járművezetéstől való eltiltásáról is. A szavazást az aktuális plenáris ülés előzte meg.

 

AZ EURÓPAI PARLAMENT VÁRHATÓAN A JÖVŐ ÉV ELSŐ NEGYEDÉBEN VÉGLEGESÍTHETI DÖNTÉSÉT A CSOMAGRÓL TÖRTÉNŐ MEGÁLLAPODÁSRÓL.

 

A döntéshozók céljai között szerepel a közúti közlekedés biztonságossá tétele, a vezetői engedélyek korszerűsítése és a közlekedési szabályok megkönnyítése itthon és a határon túl is. Statisztikák szerint átlagban 20 ezer ember lesz halálos baleset áldozata az utakon.

A francia zöldpárti Karima Delli, a téma EP-s jelentéstevője a szakbizottsági szavazást követően így fogalmazott: Szándékunk, hogy 2050-re megcélozzuk a nulla közúti halálesetet, és hatékonyabb rendszert hozzunk létre a kezdő járművezetők balesetekkel szembeni védelmére.

Forrás: index.hu Kép: illusztráció