Változott az igénylés menete

 

Augusztus elsejétől a főváros is az ASP rendszert használja az adókkal kapcsolatos ügyintézés során. Előző cikkünkben már írtuk, hogy az adóigazolások kérésének ügymenete nem lett egyszerűbb. Sőt…

 

A Budapest Portál egy igazán jól működő, felhasználóbarát felületen nyújtotta a szolgáltatásokat. Nullás adóigazolást például néhány kattintással lehetett igényelni. Amennyiben az adószámlán hiányosság mutatkozott, azt már az igénylés során jelezte a rendszer.

 

Valamilyen, általunk nem ismert ok folytán mostantól a főváros is az eddig csak egyéb települések és a kerületek által használt ASP rendszerre tért át. Nem mondhatjuk, hogy a felhasználóknak könnyebb lett a dolga. A felület eléggé „felhasználóbarátságtalan”. Nézzük a menetet:

 

Fővárosi adóigazolás kérése esetén a https://ohp-20.asp.lgov.hu parancsot kell beírnunk a böngészőbe. A megjelenő felületen kattintsunk az „ügyintézés bejelentkezéssel” gombra, és a már az ügyfélkapuból ismert felületen jelentkezzünk be. A megjelenő E-Önkormányzat Portál alapértelmezésben – amennyiben már használtuk – a lakhelyünk, székhelyünk szerinti kerületi, települési önkormányzatot jeleníti meg. Ebben első alkalommal az „önkormányzat kereső” menüpontban ki kell választanunk a Budapest Főváros Önkormányzatát. A későbbiekben ez a „saját önkormányzatok” menüpont alatt lesz tárolva.

 

Kiválasztva a fővárosi önkormányzatot, egy „ügyindítás” felirattal találkozunk, azonban még ne indítsuk el az ügyet, hanem előbb kattintsunk a „szerepkörváltás” feliratra. Itt válasszuk ki, hogy saját nevünkben, egyéni vállalkozóként szeretnénk ügyet intézni. A program kérni fogja a vállalkozói adószámunkat, aztán mégegyszer rákérdez a megerősítésre.

Nos bejelentkeztünk egyéni vállalkozóként, a rendszer már tudja az adószámunkat is, rákattinthatunk az „ügyindítás” gombra. A megjelenő űrlapkeresőben válasszuk ki a „kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására” űrlapot, azon belül is az online kitöltést. A felugró ablakkal ne törődjünk, sőt zárjuk be, a háttérben megnyílik lassan (de milyen lassan!) a dokumentum. Jelöljük az alján, hogy engedélyezzük-e az elektronikus kapcsolattartást (Jé! Hát eddig nem abban voltunk??), ha engedélyezzük, akkor elkéri az email címünket.

 

Lépjünk a következő fejezetre a felső menüsorban. Adószámunkat itt újra meg kell adnunk. Valamiért a program ezt nem jegyezte meg. Be kell írnunk a következő sorba statisztikai számjelünket is. Egy kis segítség: Az eleje az adószám első nyolc számjegye, majd a taxi tevékenység kódja a 4932, utána az egyéni vállalkozás kódja 231, végül a területi kód, Budapest 01, Pest megye 13.

 

Már nincs sok hátra: lejjebb görgetve bejelöljük, hogy nemleges adógazolást kérünk (5. pont). Az „adóigazolás kiállításának célja” rovatba drosztengedély igénylése szöveg kerülhet, a felhasználó szervezethez meg Budapest Közút Zrt. Beírjuk a példányszám rovatba hogy egy darabot kérünk, az átvétel módjához azt, hogy elektronikus úton, majd dátum, és kész vagyunk. Majdnem…

Érdemes a felső menüsorban az ellenőrzés futtatását elindítani, majd ha minden rendben van, akkor az űrlap beküldésére lépni. Ezt majd még kétszer is meg kell erősítenünk. Ha minden jól ment, „Sikeres beküldés!” feliratnak örvendezhetünk…

 

  • oli-