Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

 

Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka, amely ID. 2all tanulmányával kínál először kitekintést egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen modellre. Az első jellemzők: elsőkerék-hajtás, akár 450 kilométer hatótáv, innovatív műszaki megoldások – mint például a Menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner) – és a Volkswagen új formai nyelvezete. A sorozatgyártású változat az MEB Entry platform műszaki alapjaira épül majd és azon tíz új e-modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója:Gyorsan és alapjaiban alakítjuk át a vállalatot – mégpedig azon egyértelmű céllal, hogy a Volkswagen igazi Love Brand lehessen. Az ID. 2all jól mutatja, hogy összességében hova szeretnénk márkánkkal eljutni: közel az ügyfelekhez, csúcstechnikával és tetszetős formavilággal.” – A Volkswagen márka 2025-ben mutatja be az európai piacon az ID. 2all sorozatgyártású változatát, a cél a 25 ezer euró alatti alapár.

Imelda Labbé, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja kiemelte:A mobilitás új világába hozzuk el a Volkswagen jellegzetes erényeit, azaz a csúcsszínvonalú minőséget és kidolgozást, valamint a kiváló szoftvereket és a valódi hozzáadott értéket jelentő digitális szolgáltatásokat. Ennek során mindvégig ügyfeleink igényei és elvárásai állnak a középpontban.”

Az ID. 2all a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) legújabb fejlesztési szintjének műszaki alapjaira készül. Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta:Az ID. 2all lesz az első elsőkerékhajtású MEB-modell. Kihasználjuk moduláris elektromos hajtásrendszer-platformunk nagy fokú rugalmasságát, s az MEB Entry egyaránt mércéül szolgálhat majd a technika és a mindennapos használhatóság terén.

A továbbfejlesztett MEB Entry platformmal különösen hatékony hajtás-, akkumulátor- és töltéstechnika jelenhet meg az ID. 2all modellben, amely 166 kW/226 LE teljesítményű elektromos motorral készül majd, WLTP szerint számított hatótávja pedig akár a 450 kilométert is elérheti.

A Volkswagen emellett ismét nagyobb hangsúlyt fektet a formatervezésre. Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője: „Az ID. 2all a Volkswagen új formai nyelvezetére kínál kitekintést, amely a stabilitás, a szimpátia és az izgalom három sarokkövére épül.”

 

Külső dizájn – barátságos arculat, dinamikus megjelenés és újszerű C oszlop

Ezen új formai nyelvezet egyik eleme a Golf első generációja számára tervezett C oszlop különleges kialakítása, az ID. 2all pedig az első Volkswagen ennek újszerű interpretációjával. A tanulmánymodell további dizájnjellemzői között szerepel a vizuálisan egyértelműen és erőteljesen a kerekekre összpontosító karosszéria, a barátságos arculat, az erőteljesen dinamikus megjelenés és az időtlen elegancia.

 

Belső dizájn – nagyvonalú térkínálat, színvonalas minőségérzet és magától értetődő kezelés

A belső teret szintén letisztult formavilág határozza meg, emellett kiemelekdő színvonalú minőségérzet, hagyományos hangerőszabályzóval kialakított, magától értetődő kezelésű infotainment-rendszer és a légkondicionáló berendezés számára kialakított különálló kezelőpanel jellemzi. A csomagtér térfogata tekintélyes 490–1330 liter, amivel akár a nagyobb járműkategóriák képviselőit is felülmúlja.

 

Felgyorsított elektromos offenzíva – 2026-ig tíz új e-modell

Az ID. 2all sorozatgyártású változata azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig a Volkswagen megjelenik a piacon.

Idén mutatkozik be a már debütált új ID.3 mellett a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin.

Majd 2026-ban érkezik az elektromos kompakt SUV-modell, de – minden kihívás ellenére – egy 20 ezer euró alatti elektromos autón is dolgozik a Volkswagen. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai között, célja pedig e-autói 80 százalékos részaránya európai értékesítésében. A Volkswagen márka eddig 70 százalékos részaránnyal kalkulált.

A Volkswagen ID. 2all jármű tanulmánymodell és nem kapható kereskedelmi forgalomban.

 

ID. 2all – műszaki adatok
Hajtásrendszer MEB Entry, elsőkerék-hajtás
Teljesítmény 166 kW/226 LE
Hatótáv mintegy 450 km (WLTP)
Töltési idő 10-ről 80 százalékra mintegy 20 perc
Gyorsulás 0-100 km/h <7 s
Max. sebesség 160 km/h
Hosszúság 4050 mm
Szélesség 1812 mm
Magasság 1530 mm
Tengelytáv 2600 mm
Csomagtér térfogata 490–1330 l
Gumiabroncsok 225/40 R 20

 

Forrás: Porsche Hungaria